گروه-های-تروریستی-در-افغانستان-روابط-همزیستی-را-گسترش-دادند

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور بیان کرده که گروه های مختلف تروریستی در افغانستان روابط شان را گسترش داده و در کنار هم فعالیت میکنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در نوزدهمین کنفرانس امنیتی آسیا در هند علاوه میکند که داعش و طالبان هیچ دشمنی با هم ندارند.

وی تصریح کرد که دولت تاکنون هیچ سندی در دست ندارد که دشمنی این دو گروه تروریستی را نمایش دهد، اما این دو گروه در مقابل نیروهای امنیتی در حال جنگ هستند.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان که به دعوت رسمی مقامات هندی به آن کشور رفته، یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس امنیتی آسیا بود.

آقای اتمر گفت که از جمله ۹۸ گروه‌ هراس افکن در جهان، تنها ۲۰ گروه آن در افغانستان فعالیت دارند.

به گفته وی، گروه‌های مختلف افراطی در داخل و خارج افغانستان، رابطه همزیستی با یکدیگر را توسعه داده‌اند.

این مقام امنیتی کشور با اشاره به حضور رهبری طالبان در پاکستان گفت گروه‌های هراس افکنی که در پاکستان مستقر هستند، افغانستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان به شرکت کنندگان این کنفرانس گفت که موفقیت در برابر تروریزم در افغانستان برای ثبات منطقه و جامعه جهانی مهم و حیاتی است، به همین دلیل، برای از بین بردن پناهگاه‌های گروه‌های هراس افکن و حمایت از زیر ساخت‌ها در کشورهای منطقه، به کار مشترک نظامی و دپلماتیک نیاز است.

این در حالی است که شماری از گروه های تروریستی در داخل کشور هر روز قدرت نمایی میکنند که مهم ترین آنها طالبان و داعش هستند.

روز گذشته رئیس جمهورغنی نیز بیان کرده بود که گروه های مختلف مسلح در داخل خاک کشور فعالیت های تروریستی دارند، اما طالبان زمینه فعالیت آنها را فراهم کرده است.

گروه های تروریستی در افغانستان روابط همزیستی را گسترش دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد