گفتگو-بر-سر-امضای-توافقنامه-صلح-میان-امریکا-و-طالبان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام نموده که نمایندگان آمریکا و این گروه در مورد امضای توافقنامه صلح و مراسم آن گفتگو کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر امروز جمعه (۲۷ جدی) در یک رشته توییت نوشته است که گفتگو با امریکا از دیروز به اینسو آغاز شده و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

او نوشت: "تیم مذاکراتی امارت اسلامی افغانستان به ریاست محترم ملا برادر آخند، معاون سیاسی امارت اسلامی و رئیس دفتر سیاسی با تیم مذاکراتی آمریکا تحت ریاست داکتر خلیلزاد نشستی داشت و درمورد امضای توافقنامه و مراسم ‌آن صحبت نمودند."

این در حالی است که دیروز شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با اشاره به روند صلح افغانستان از آمادگی طالبان برای کاهش خشونت‌ها خبر داده بود.

آقای قریشی با نشر یک پیام تصویری به صراحت از "پیشرفت خوب" در زمینه صلح افغانستان یاد کرد و گفت که صلح به منفعت پاکستان و افغانستان است.

پس از آن سلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح افغانستان در واکنش به اظهارات آقای قریشی گفت کاهش خشونت برای طرف‌ها مکلفیتی را ایجاد نمی‌کند و خواست دولت افغانستان آتش‌بس است.

وزیر خارجه پاکستان: طالبان آماده کاهش خشونت برای پیشرفت روند صلح افغانستان است

این درحالی است که گفتگو میان نمایندگان طالبان و آمریکا پس از نه دور در(۱۶ شهریور/سنبله) از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتفی اعلام شد. آقای ترامپ این تصمیم را پس از آن گرفت که یک حمله طالبان در کابل به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی انجامید.

گفتگو بر سر امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد