گفتگوی-هیات-ا-ا-با-نمایندگان-و-سفیران-کشورهای-خارجی-در-قطر

هیات امارت اسلامی با نمایندگان ویژه و سفیران کشورهای مختلف مقیم قطر برای افغانستان، دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۰ اسد) با نشر توییت‌های گفته که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت و هیات همراه او با نمایندگان ویژه کشورهای مختلف و سفیران مقیم قطر برای افغانستان ملاقات نموده است. 

در توییت ضیا احمد آمده است که در این ‌نشست نمایندگان امریکا، بریتانیا، اسپانیا، کوریای جنوبی، هالند، ایتالیا، آسترالیا و کانادا اشتراک داشتند.

آقای متقی در این نشست روی پیشرفت‌های اخیر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، حکومت‌داری خوب، مبارزه با مواد مخدر، آغاز صدها پروژه و سایر دستآوردها معلومات ارائه نموده است. 

ملا نورالدین ترابی، معاون هلال احمر افغانستان در این نشست در پیوند به فعالیت‌های و نیازمندی‌هایی مورد ضرورت هلال احمر در آینده نزدیک صحبت کرده است. 

د طبق گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه، در این نشست نصرالله محمود، رییس عمومی خزاین وزارت مالیه در روشنایی واقعیت‌ها و ارقام معلومات ارائه نموده است.

آقای ضیا احمد گفته که محمد عباس سامح، رییس عمومی بازار عملیاتی بانک مرکزی در این نشست روی شفافیت، پیشرفت‌ها و میکانیزم‌ها در سکتور بانکی افغانستان معلومات ارائه کرده است. 

در این نشست متقی و هیات همراه او به پرسش‌ها و نگرانی‌های سفیران کشورهای مختلف پاسخ داد و افزوده است: نمایندگی‌ کشورهای خارجی به‌جای اینکه ماموریت خود برای افغانستان را از راه دور پیش برند، باید در افغانستان حضور داشته باشند و واقعیت‌های افغانستان را از نزدیک مشاهده کنند. 

به گفته ضیا احمد، در اخیر اشتراک‌کنندگان این نشست روی تداوم چنین نشست‌ها و تعامل با افغانستان تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که اوایل هفته جاری امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا‌.ا در راس‌ یک هیات برای گفتگو با نماینده ویژه امریکا برای افغانستان عازم دوحه، پایتخت قطر شد.

 

 

گفتگوی هیات ا.ا با نمایندگان و سفیران کشورهای خارجی در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد