یوناما-بازی‌گران-صلح-در-برابر-افغانان-باید-عطوفت-نشان-دهند

هیات معاونت ملل متحد اعلام نموده که تمام بازی‌گران در عرصه صلح افغانستان باید وضعیت را برای آغاز و موفقیت مذاکرات بین الافغانی مساعد سازند و تعهد واقعی به صلح و عطوفت در برابر افغانان را نشان داد.

به گزارش افغان نیوز: هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در صفحۀ تویترش نگاشته است: "تمام بازی‌گران در این عرصه باید وضعیت را برای آغاز و موفقیت مذاکرات بین الافغانی مساعد سازند. اکنون زمان آن رسیده است تا با پایان سطح خشونت‌ها، تعهد واقعی به صلح و عطوفت در برابر افغانان را نشان داد".

بر اساس توافقنامۀ صلح که به تاریخ ۲۹ فبروری میان ایالات متحده امریکا و طالبان در قطر امضا شد، حکومت افغانستان باید ۵۰۰۰ زندانی طالبان و طالبان ۱۰۰۰ اسیر دولتی را رها کرده و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند، اما با گذشت پنج ماه از امضای این توافقنامه تا کنون رهایی این شمار زندانیان عملی نشده و مذاکرات صورت نگرفته است.

در این حال، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا با شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری‌اش در بارۀ اخرین تحولات در منطقه و به ویژه صلح افغانستان صحبت کرده است.

آقای پمپیو در صفحۀ تویترش نگاشته که از "تلاش‌های قطر برای فراهم کردن تسهیلات در گفتگوهای بین‌الافغانی قدردانی کرده است."

تا اکنون زمان دقیق گفتگوهای بین‌الافغانی مشخص نشده است؛ اما حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان تایید کرد که نخستین نشست مستقیم صلح میان حکومت این کشور و گروه طالبان در قطر برگزار خواهد شد.

این درحالی است که حملات هوایی از سوی نیروهای امریکایی بر طالبان و بیرون نشدن نام فرماندهان این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل مواردی است که طالبان ادعا دارند توافق نامه صلح دوحه نقض شده است.

یوناما: بازی‌گران صلح در برابر افغانان باید عطوفت نشان دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد