طالبان-افغان‌ها-باید-نوع-نظام-آینده-را-انتخاب-کنند

طالبان در واکنش به اعلامیه مشترک آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (ترویکا توسعه یافته) که با " امارت اسلامی" مخالفت کرده، می‌گویند که مردم افغانستان باید نوع نظام آینده را انتخاب کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نعیم، سخنگوی دفتر طالبان، روز جمعه (۲۹ حوت) در یک نشست خبری در مسکو گفت که مخالفت با امارت اسلامی قابل قبول نیست. افغانستان باید کشور مستقل باشد و مردم این کشور نظام آینده را انتخاب کند.

او افزود: " نمی‌خواهیم نظامی را بر ما تحمیل کند که مخالف اساس اسلام و خواست‌های ملت افغانستان باشد. نظام آینده متعلق به مردم افغانستان است."

آقای نعیم گفت: پیام طالبان در نشست مسکو این بود که افغانستان کشور مستقل باشد، نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند و نظام برخواسته از متن یک ملت بوجود بیاید که نمایندگی از تمام افغانها بکند.

سهیل شاهین نیز در این نشست گفت: درباره اینکه این نظام چه مشخصاتی باید داشته باشد، در نشست دوحه میان تیم‌های مذاکره کننده درباره آن به تفصیل بحث خواهد شد.

وقتی از شهیل شاهین پرسیده شد که نظام کنونی را اسلامی می‌داند، در جواب گفت که "کابل می گوید که ما دموکراسی هستیم."

این درحالی است که وزارت خارجۀ کشور از اعلامیهٔ مشترک پایانی نشست ترویکای گسترده در مسکو استقبال کرده و آن را گامی به پیش در راستای آغاز گفت‌وگوهای جدی برای رسیدن به صلح مبتنی بر خواست مردم افغانستان خوانده است.

طالبان: افغان‌ها باید نوع نظام آینده را انتخاب کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد