آمادگی-هرنوع-همکاری-برای-خشکانیدن-منابع-تمویل-تروریزم-داریم

هیئت کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد، از آمادگی خود در زمینۀ خشکانیدن منابع تمویل تروریزم خبر دادوگفت تیم نظارتی ما درخصوص چگونگی داد و ستد پول های سیاه که به سفید تبدیل می گردد و همچنان تولید مواد مخدر که باعث تمویل تروریستان می شوند، تمرکز نموده اند.

به گزارش افغان خبر به نقل از خبرنامه ریاست جمهوری:گیرارد وان بوهیمن درمورد کمیته مذکور معلومات داده، گفت که ما می خواهیم در پروسه صلح و دررابطه به کنترول سیستم بانکی و پولی که ازطریق آن تروریستان تمویل می شوند، با دولت افغانستان همکاری کنیم.

وی همچنان گفت که ما می خواهیم نظریات شما را در زمینه ازدیاد اسامی تروریستان در لست تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمول درج اسم ملا هیبت الله رهبر جدید طالبان داشته باشیم.

 گیرارد وان بوهیمن خواستار نظریات رئیس جمهور در زمینه روند صلح با حزب اسلامی گردید تا درروشنای آن گام های جدید و عملی برداشته شود.

دراین دیداررئیس جمهور غنی گفت که مشکل اقتصاد جرمی که باعث تمویل تروریستان می گردد وعمده ترین منبع آن مواد مخدر می باشد، باید با تمام مراحل کشت، تولید، قاچاق و فروش آن درنظر گرفته شود و دراین راستا خواهان گفتگوهای بین المللی می باشیم تا مانع تمویل تروریستان ازاین طریق گردیم.

آقای غنی گفت که منبع دوم عایداتی تروریستان، استخراج غیر قانونی معادن می باشد و حکومت وحدت ملی قرارداد های جدید را در مدت دو سال گذشته متوقف کرده است تا در این راستا ظرفیت مدیریتی ایجاد گردد.

محمد اشرف غنی گفت جنگ افغانستان داخلی نیست ،مغلق است و بلکه ابعاد مختلف دارد و در حال حاضر در حدود ۳۰ گروه تروریستی درافغانستان و منطقه فعال بوده که برای منطقه و جهان تهدید جدی می باشند، بناً برای مبارزه با این پدیده یک استراتیژی و پلان میان مدت ضرورت است.

رئیس جمهور گفت که باید درمقابل کشورهایی که پناهگاه های امن برای تروریستان و به تجهیز آنان مبادرت می ورزند، موقف واضح اتخاذ گردد و روی ابعاد مختلف اینکه چگونه پول سیاه به سفید تبدیل می گردد و بالاخره به تروریستان می رسد، نیز کار صورت گیرد.

محمد اشرف غنی ضمن تاکید بر مبارزه دوامدار علیه تروریزم، از ملل متحد خواست تا تروریزم را تهدید میان مدت و دراز مدت بپندارد.

وی افزود: ما خواهان درج اسامی تروریستان به شمول ملا هیبت الله رهبر طالبان در لست تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشیم.

رئیس جمهورازهیات مذکور خواست تا یک میکانیزم عملی و هماهنگ بخاطر بحث بیشتر روی مسایل متذکره ایجاد نمایند.

رئیس جمهورغنی در رابطه به صلح گفت که ما خواهان برقراری صلح پایداردرکشور می باشیم ودراین راستا با یک استراتیژی واضح آمادگی داریم.

رئیس جمهورکشوردررابطه به توافق صلح با حزب اسلامی گفت که در مطابقت به مندرجات موافقتنامه صلح با حزب اسلامی، پایبند هستیم و در زمینۀ تطبیق موافقتنامه مذکورخواهان همکاری شما می باشیم.

آقای غنی از هیات کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد خواست که با نمایندگان زنان، جوانان و جامعه مدنی نیزدیدار های داشته باشند.

درمقابل هیات کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد، از وضاحت رئیس جمهوردررابطه به مسایل متذکره اظهار خرسندی کرده، گفت که در زمینۀ خشکانیدن منابع تمویل تروریزم آمادۀ هرگونه همکاری می باشیم و تیم نظارتی ما درخصوص چگونگی داد و ستد پول های سیاه که به سفید تبدیل می گردد و همچنان تولید مواد مخدر که باعث تمویل تروریستان می شوند، تمرکز نموده اند.

آنان گفتند که مشکل مواد مخدر که بزرگترین منبع تمویل تروریستان را تشکیل می دهد، تنها درافغانستان نیست و ما در محدودۀ صلاحیت های خویش دراین راستا آمادۀ همکاری می باشیم.

 

آمادگی هرنوع همکاری برای خشکانیدن منابع تمویل تروریزم داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد