ا-ا-از-تمدید-ماموریت-یوناما-استقبال-کرد

سخنگوی حکومت سرپرست از تمدید مأموریت یوناما در افغانستان استقبال کرده و گفته است که تمدید مأموریت یوناما در افغانستان به خیر افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی، در یک نوار صوتی‌ که از طریق تلویزیون ملی نشر شده، گفته است که حکومت سرپرست خواهان روابط خوب با سازمان ملل و جامعه جهانی است و یوناما در تحکیم روابط دیپلماتیک و وصل کردن افغانستان با جامعه جهانی، وظیفه‌ خودش را انجام دهد.

مجاهد بار دیگر خواهان آزاد‌سازی پول منجمد‌شده افغانستان شده و گفت که کرسی سازمان ملل، حق مردم افغانستان است و باید برای این مردم داده شود.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل از تمدید ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان استقبال کرده و از رزا اوتنبایوا، خواسته است که رسیدگی به وضعیت اضطراری حقوق بشر در کشور را با تمرکز بر حقوق زنان، دختران، اقلیت‌ها و همچنین بحران انسانی در اولویت قرار دهد.

این سازمان شب گذشته (جمعه، ۲۵ حوت) در ایکس نگاشته است گزارش‌دهی یوناما از وضعیت افغانستان را بسیار مهم خوانده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید که یوناما باید به گزارش علنی، قوی و مکرر حقوق بشری خود ادامه دهد و در عین حال بر حکومت سرپرست فشار بیاورد تا تمام احکامی را که حقوق زنان و دختران را محدود می‌کند، لغو کنند.

در همین حال، نصیر احمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره تمدید ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان گفته که تلاش‌های یوناما برای صلح و اتحاد افغانستان مهم است.

 فایق خواستار اجماع در تعامل جامعه جهانی با حکومت سرپرست در افغانستان شده و گفته امیدوار است که سازمان ملل متحد در کنار دیگر بخش‌های ماموریت یوناما به اولویت گفتگوهای سیاسی ادامه دهد.

 

 

 

 

ا.ا از تمدید ماموریت یوناما استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد