مجاهد-مقام‌های-پاکستانی-ناکامی-خود-را-توجیه-می‌کنند

سخنگوی حکومت سرپرست ادعای خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان را مبنی بر اینکه افغانستان منبع تروریزم است، رد کرد و بی‌اساس خوانده است.

 به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ا.ا در پیام صوتی که امروز( پنج‌شنبه، 9 حمل) از طریق تلویزیون ملی منتشر شده آمده است که مقام‌های پاکستانی با فرار از مسوولیت می‌خواهند ناکامی خودشان را توجیه کنند.

 سخنگوی حکومت سرپرست، ناامنی و اقدامات تحریک طالبان پاکستانی را مشکل داخلی پاکستان یاد کرده و افزوده است که حکومت سرپرست خود قربانی گروه داعش است و هیچ ارتباطی با ناامنی پاکستان ندارد.

این در حالی است که وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع تروریزم» خوانده و گفته است که با وجود تلاش های اسلام‌آباد، کابل هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع تروریزم» خوانده و گفته است که با وجود تلاش های اسلام‌آباد، کابل هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

آصف روز گذشته (چهارشنبه، ۸ حمل) با نشر پیامی در برگه ایکس گفته است که با توجه به افزایش «حوادث تروریستی»، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزها احساس می‌شود.

او افزوده است: «افغانستان منبع تروریسم در پاکستان است و به‌رغم تلاش‌های ما «کابل» با آن‌که می‌داند تروریستان از خاک‌شان علیه پاکستان حمله می‌کنند، هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد.»

بر اساس گفته های این مقام بلندپایه پاکستانی، اسلام مجبور نیست تا تمام قوانین و سنت‌های بین‌المللی را در مرز میان افغانستان و پاکستان اجرا کند.

چندی پیش نیز وزیر دفاع پاکستان گفته بود شبه‌نظامیان از خاک افغانستان برای انجام حملات در داخل این کشور استفاده می‌کنند.

او در ادامه پیام خود در ایکس گفته که برخی از فراهم کنندگان حمله به پاکستان دریابی شده اند و اسلام‌آباد این موضوع را با کابل در میان گذاشته است. اما هیچ پیشرفتی از جانب کابل مشاهده نکرده است.

وزیر دفاع پاکستان در حالی این ادعا را مطرح می¬کند که ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا. همواره گفته است به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت در خاک افغانستان داده نمی شود.

مجاهد: مقام‌های پاکستانی ناکامی خود را توجیه می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد