اخراج-مهاجران-افغان-از-پاکستان؛-چین-اعلام-همکاری-کرد

وزارت خارجه ا.ا از دیدار امیر خان متقی، سرپرست این وزارت با جاو شینگ، سفیر چین در کابل خبر داده و گفته است که دو طرف روی موارد مختلف از جمله اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان گفتگو کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه ا.ا امروز (یک‌شنبه، 14 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای متقی و جاو شنیگ در این دیدار در مورد ارتقای سطح روابط دوجانبه دیپلماتیک، امنیت، اقتصاد و پیشرفت‌های اخیر منطقه‌یی گفتگو کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که آقای متقی از مهمان‌نوازی و نتایج خوب بحث‌ها طی سفر اخیرش به چین ابراز خرسندی کرده و گفته که روابط دوجانبه میان ا.ا و چین رو به گسترش است.

طبق خبرنامه وزارت خارجه، جاو شینگ، سفیر چین روابط کشورش با افغانستان را خوب توصیف کرده و بر گسترش روابط دپیلماتیک با افغانستان تاکید کرده است.

بر اساس خبرنامه، ‏درین نشست در مورد اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان نیز صحبت شد و آقای متقی در مورد تدابیر حکومت افغانستان برای استقبال و جا‌بجایی مهاجران افغان به سفیر جین وضاحت داده است.

متقی در مورد اخراج اجباری مهاجران با فرارسیدن فصل سرما، سلب مالکیت اموال و سایر حقوق آنان و بسیاری مشکلات به سفیر چین توضیحات ارائه کرده است.

سفیر چین ابراز امیدواری کرد که حکومت‌های افغانستان و پاکستان بتوانند این‌ مشکل را به‌ شکل خوب حل کنند و درین زمینه، آمادگی کمک چین را اعلام کرده است.

دو طرف در حالی بر حل مشکل مهاجران اخراج‌شده از پاکستان گف‌گو کرده‌اند که تا کنون نزدیک به ۶۰ هزار مهاجر اهل افغانستان از پاکستان وارد کشور شده‌اند.

 

اخراج مهاجران افغان از پاکستان؛ چین اعلام همکاری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد