ادامه-کار-حکومت-وحدت-ملی-تا-برگزاری-انتخابات-مشکل-ندارد

معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با سفیر چین در کابل گفته است که ادامه کار حکومت وحدت ملی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه مشکل قانونی ندارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با لیوجنسونگ، سفیر چین درکابل گفته است که ادامه کار حکومت‌های انتخابی تا روی کار آمدن حکومت جدید نه تنها در افغانستان بلکه در کشورهای دیگر نیز به عنوان یک اصل پذیرفته شده است.

آقای دانش گفته است:” تأخیر در برگزاری دور دوم حکومت آقای کرزی و همچنین تأخیر در برگزاری انتخاباتی که حکومت وحدت ملی براساس آن روی کار آمد و ادامه کار حکومت های قبلی تا زمان روی کار آمدن حکومت های جدید، به عنوان یک رویۀ عملی در کشور سابقه دارد و می تواند مورد استناد حقوقی قرار گیرد.

وی تصریح نموده که در قوانین فرعی افغانستان ازجمله قانون انتخابات نیز به ادامه کار نهاد و یا مقام انتخابی تا زمان برگزاری انتخابات، حکم شده است.

سرور دانش هم‌چنان گفته است:” در اینگونه موارد نیاز به تفسیر قانون اساسی هم است و در مورد مشابهی که برگزاری انتخابات در زمان حکومت آقای کرزی به تأخیر افتاد، دادگاه عالی به دوام کار حکومت آن زمان تا برگزاری انتخابات و روی کار آمدن حکومت جدید، قرار صادر کرد.”

این درحالی است که سه روز قبل، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جمعی از خبرنگاران ایجاد حکومت موقت در افغانستان را راه حل احتمالی خوانده و گفته بود که حکومت این کشور گفت‌وگوهای صلح را به بن بست کشیده است.

ادامه کار حکومت وحدت ملی تا برگزاری انتخابات مشکل ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد