زلمی-خلیل‌زاد-اظهارات-عمران-خان-سازنده-نیست

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که که پاکستان سهم سازنده در روند صلح افغانستان داشته، اما اظهارات آقای عمران خان سازنده نیست.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر عمران خان، نخست وزیر پاکستان در یک تویت کوتاه گفته است: "در حالی که پاکستان سهم سازنده در روند صلح افغانستان داشته، اما اظهارات آقای خان سازنده نیست."

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه (5 حمل) در یک نشست با خبرنگاران، ایجاد حکومت موقت در افغانستان را تنها راه حل دانست و تاکید کرد که حکومت افغانستان در روند صلح مشکل ایجاد می‌کند.

اظهارات نخست وزیر پاکستان با واکنش های شمار زیادی از چهره های سیاسی و دولت افغانستان مواجه شد و وزارت خارجه کشور این اظهارات را مداخله آشکار پاکستان در امور داخلی افغانستان خوانده است.

وزارت خارجه افغانستان روز گذشته در واکنش به این اظهارات نخست وزیر پاکستان، سفیر افغانستان از پاکستان را فرا خواند و نیز معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد.

در همین حال، جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل روز سه شنبه(6، حمل) طی یک نشست خبری با اشاره به مذاکره‌ی اخیر دوحه میان آقای خلیل‌زاد و طالبان گفت که در پایان این نشست نگرانی و اضطراب در میان افراد مختلف در سراسر افغانستان ایجاد شد و دلیل آن اطلاعات غلط و تبلیغاتی طالبان بود که پخش کردند.

وی افزود که در نشست دوحه، امریکا به نمایندگی از دولت و یا مردم افغانستان شرکت نکرده است، بلکه فقط روی دو موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان و مبارزه با هراس‌افگنی با نمایندگان طالبان صحبت کرده است.

سفیر امریکا در کابل تاکید نمود؛ بحث تشکیل حکومت موقت تبلیغاتی است که از سوی طالبان راه اندازی شده و دولت امریکا بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته در افغانستان در روند صلح تاکید دارد.

زلمی خلیل‌زاد: اظهارات عمران خان سازنده نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد