در-برابر-وسوسه‌های-فریبکارانه-باید-مقامت-شود

سفیر امریکا در کابل سخنان نخست‌وزیر پاکستان را مداخله مکارانه عنوان نموده و گفته است که در برابر وسوسه‌های فریبکارانه در روند صلح افغانستان باید مقاومت صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: جان ‌بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل سخنان نخست‌وزیر پاکستان در پیوند به ایجاد حکومت موقت را «مداخله مکارانه» در امور داخلی افغانستان عنوان کرده است.

 آقای جان بس در توییتی خطاب به عمران خان نوشته است: «شماری از جنبه‌های بازی کرکت در دیپلماسی به خوبی تطبیق می‌شود، اما برخی این ترفندها عملی نمی‌شود. مهم این است که در برابر وسوسه‌های فریبکارانه در روند صلح افغانستان و امور داخلی این کشور مقاومت صورت گیرد.

این پیام توییتری سفیر امریکا در کابل در حالی مطرح شده است که عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان روز دوشنبه، پنجم حمل، در نشستی با خبرنگاران، شکل‌گیری «حکومت موقت» در افغانستان را تنها گزینه‌ی رسیدن به صلح عنوان کرده و گفته است که حکومت افغانستان در روند صلح مشکل‌تراشی می‌کند.

با این حال، اظهارات نخست‌وزیر پاکستان با واکنش‌های متفاوتی رو‌به‌رو شده است. وزارت خارجه کشور در همین پیوند روز گذشته سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را به کابل فرا خوانده است. این وزارت هم‌چنان سخنان آقای عمران‌خان را بی‌احترامی ‌به حاکمیت ملی کشور دانسته و معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده است.

زلمی ‌خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان هم‌چنان گفته‌های عمران‌خان را غیرسازنده دانسته و گفته است که «آینده افغانستان برای افغان‌هاست و تنها افغان‌ها می‌توانند در مورد آن تصمیم بگیرند.» هم‌چنان چهره‌های سیاسی کشور نیز از آقای عمران‌خان خواسته‌اند تا در امور داخلی کشور دست‌اندازی نکند.

در برابر وسوسه‌های فریبکارانه باید مقامت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد