ارگ-طالبان-مشروعیت-جهانی-و-افغانی-ندارند

سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که طالبان مشروعیت جهانی و افغانی ندارند و قرار نیست حکومت به خواست‌های نا مشروع این گروه تمکین کند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری که روز (چهارشنبه، ۵ قوس) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: « ما پروای این را نداریم که یک گروه حاضر نمی‌شود تا با یک نظام مشروع مذاکره کند.»

وی گفت که دولت جمهوری اسلامی افغانستان نزد مردم و جامعه‌ی جهانی مشروعیت کامل دارد و طالبان باید این حقایق را بپذیرند. زیرا گروه طالبان مشروعیت جهانی و افغانی ندارد.

در همین حال او علاوه کرد که مخالفت استفاده‌ی واژه‌ی «طرف و یا طرفین» در مذاکره با این گروه است.

سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفت که علی رغم آزادی بیش از پنج‌هزار زندانی طالبان، این گروه خواست مردم افغانستان مبنی به پذیرش آتش‌بس را نپذیرفته و خشونت‌ها را بالعکس افزایش داده است.

او تأکید کرد: «اگر (طالبان) خواست مردم افغانستان را مبنی بر برقراری آتش‌بس نمی‌پذیرند، پس خواست جامعه‌ی جهانی را بپذیرند که روز گذشته با یک صدا خواهان برقراری آتش‌بس شد.»

آقای صدیقی گفت که خشونت کنونی در افغانستان نتیجه‌ی عمل‌کرد جنگ‌جویانه‌ی طالبان است و این گروه نمی‌تواند در قبال خشونت‌هایش به آسانی از مردم افغانستان برائت بگیرد.

در همین حال، او از گروه طالبان خواست که با کاهش خشونت‌ها و دست‌کشیدن از بهانه‌جویی‌ها به‌گونه‌ی «معنادار» وارد روند صلح شود.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: روش غلط و اشتباه آمیز مذاکرات در دوسال گذشته با طالبان تروریست در دوحه باعث شد که این گروه صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد.

ارگ: طالبان مشروعیت جهانی و افغانی ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد