ارگ-مسوول-تقلب-در-انتخابات-پارلمانی-بود

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال اعلام نمود که مجازات دسته جمعی مسئولان نهادهای انتخاباتی به نفع کشور نیست؛ زیرا خود ارگ نیز در تقلب انتخابات پارلمانی دست داشت.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان ریاست جمهوری سال آینده ناوقت روز دو شنبه(29، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت: تیم صلح و اعتدال خواهان برگزاری انتخابات شفاف در زمان معیین بوده و تاکید دارد که صلح نباید با انتخابات در تقابل قرار گیرد و رییس جمهور غنی باید طی صدور یک فرمان مانع سوء استفاده از امکانات دولتی شود.

به باور حنیف اتمر؛ اقدام اخیر حکومت مبنی بر برکناری مسوولان نهادهای انتخاباتی عجولانه بوده و عواقب خطرناک می تواند داشته باشد. زیرا این عملکرد حکومت بدون مشوره با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی کشور صورت گرفته و نگرانی جدی در این زمینه وجود دارد.

حنیف اتمر تصریح نمود که مجازات دسته جمعی مسئولان نهادهای انتخاباتی به نفع کشور نیست و قانون چنین چیزی را اجازه نمی دهد. زیرا نهادهای حکومتی نیز در تقلب انتخاباتی دست داشتند، آیا این افراد ا شناسایی شدند؟ حتی اسنادی وجود دارد که خود ارگ مسئول تقلب انتخابات پارلمانی بوده است. بنابراین حکومت نباید در تلاش تقلب انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشد و زمینه انتخابات عادلانه را فراهم کند.

آقای اتمر گفت: هرچند تقلب در انتخابات پارلمانی اعتبار انتخابات ریاست جمهوری را نیز زیر سوال برده است. اما امیدواریم زمینه بهتر برای برگزاری انتخابات فراهم گردد و برخورد های سلیقه ای و سیاسی به شفافیت انتخابات تاثیر منفی نگذارد.

ارگ مسوول تقلب در انتخابات پارلمانی بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد