ارگ-و-کمیسیون-انتخابات-در-پی-حفظ-موقعیت-شان

رییس تیفا با ابراز نگرانی می گوید: هدف از عدم اعلام نتایج انتخابات پارلمانی برخی ولایات کشور این است که غنی و اعضای رهبری کمیسیون در پی حفظ موقعیت شان هستند.

به گزارش افغان نیوز: نعیم ایوبی، رییس تیفا امروز دو شبنه(22، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت که به فراموشی سپردن طرح تعدیل یا اصلاحات قانون انتخابات توسط کمیسیون انتخابات و دولت نگران کننده است.

وی تاکید داشت که سیاسی شدن طرح تعدیل قانون انتخابات و بی توجهی کمیسیون و دولت به پیشنهادات مطرح شده باعث می شود که مردم نسبت به  انتخابات آینده اعتماد شان را ازدست بدهند.

رییس تیفا  گفت که هدف از عدم اعلام نتایج انتخابات پارلمانی برخی ولایات کشور این است که غنی و اعضای رهبری کمیسیون موقعیت شان را حفظ کنند. بنابراین با این وضعیت، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز برگزار نخواهد شد.

به باور وی؛  طولانی سازی اعلام نتایج پارلمانی عمدی، به خاطر بقای سمت و یک بازی کلان و خطرناک بر سرنوشت مردم افغانستان می باشد. بنابراین یک ماه فرصت است تا اصلاحات در قانون بیاید و نتایج اعلام شود، در غیر آن جامعه جهانی از حمایت این پروسه حمایت مالی نخواهد کرد.

آقای ایوبی گفت که معلوم نبودن نقشه راه حکومت فعلی و بررسی نشدن اسناد کاندیدان ریاست جمهوری تخطی از قانون و عملکرد یک جانبه کمیسیون با حمایت ارگ است.

ایوبی می گوید که دامن زدن و تلاش برای پروسه صلح که یک پروسه طویل مدت است، بهانه برای به فراموشی سپردن مردم افغانستان می باشد.

ارگ و کمیسیون انتخابات در پی حفظ موقعیت شان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد