جریان-های-سیاسی-متقلبان-انتخابات-پارلمانی-باید-برکنار-شوند

شماری از احزاب، جریان های سیاسی و نهاد های جامعه مدنی خواستار برکناری مجریان تقلبات انتخاباتی از سوی حکومت شدند.

به گزارش افغان نیوز: دستکم 25 حزب سیاسی و نهاد های مدنی روز سه شنبه( 30 دلو) نشست مطبوعاتی را به منظور بی عدالتی ها و افشاگری مجریان اصلی تقلبات انتخاباتی در کابل برگزار کردند.

جریان ها و فعالان مدنی که خود را ناظر بر اعمال شمارش وبررسی های آرای مردم می دانند می گویند: تقلب ها قبل، در جریان و بعد از انتخابات و همچنان در زمان بازشماری آرا که برای جدا سازی آرای سیاه و سفید دایر شده بود، صورت گرفته است.

جریان های سیاسی و نهادهای مدنی می افزایند که پروسه بازشماری آرا نه تنها یک روند بررسی و شمارش نبود بلکه عده ای مجریان تقلبات انتخاباتی با سو استفاده از این پروسه از بازار تجارت آرا به نفع شان باز کرده اند.

آنان مدعی اند که احمد شاه زمانزی رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات و معاونانش در روز های انتخابات و پروسه باز شماری، سید ابراهیم سادات متقلب در مرکز جمع آوری آرا، زمری قلمیار فروشنده اصلی مراکز از مجریان بزرگ تقلبات انتخاباتی اند که باید به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شوند.

این جریان های سیاسی همچنان از ارگان های عدلی و قضای می خواهند تا هیاتی را جهت مهر و لاک نمودن دروازه های انگرها و دیتاسنتر کمیسیون مستقل انتخابات و مرکز بررسی اسناد کاندیدان در کمیسیون شکایات انتخاباتی برای جلوگیری از دستبرد بیشتر در اسناد تعیین نمایند.

این نمایندگان احزاب خاطر نشان ساختند که کارمندان کمیسیون های انتخاباتی با ناظران احزاب و نهاد های مدنی تماس نگرفته و تفتیش آرا مورد قبول احزاب نبوده و توهین بزرگ به پروسه ملی قلمداد می شود.

جریان ها و فعالان مدنی مطابق ماده 93 و 94 قانون انتخابات آرای کابل را باطل دانسته و هر نوع بررسی دوباره آرا را غیر قابل قبول اعلام نمودند.

جریان های سیاسی: متقلبان انتخابات پارلمانی باید برکنار شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد