استقبال-عبدالله-از-تلاش‌های-اندونیزیا-در-راستای-صلح

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در ملاقات با یوسف کلا، رئيس سازمان علمای محمدیه و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا از تلاش‌های آنان برای استقرار صلح در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که در این دیدار، تصویر روشنی از آخرین تحولات در زمینه‌ی تلاش‌های صلح، مرحله‌ی بعدی مذاکرات و اراده‌ محکم جمهوری اسلامی افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و با عزت ارائه نموده، افزایش خشونت‌ها در کشور را نگران کننده خوانده و خواهان آتش بس، کاهش خشونت ها و حل مسایل از راه‌های مسالمت‌آمیز شدیم.
وی با استقبال از تلاش‌های اندونیزیا در راستای تحقق صلح در افغانستان علاوه نموده که ما آماده‌ هستیم از این تجربه‌‌ها استفاده نماییم. بنابراین،  مردم و حکومت افغانستام از اعلان آمادگی کشور اندونیزیا برای میانجی‌گری و میزبانی مذاکرات صلح استقبال می‌کنند.

یوسف کلا، رئیس سازمان علمای محمدیه و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا گفت: روابط میان دو کشور نیک و حسنه و استوار بر ارزش‌های مشترک می‌باشد.‌ 
اندونیزیا ضمن مخالفت با جنگ و خون‌ریزی در افغانستان، تلاش می‌کند در زمینه برقراری صلح در این کشور همکاری کند. افغانستان به رغم تفاوت‌های موجود می‌تواند از تجربه‌ی صلح و مذاکرات اندونیزیا در آچی استفاده نماید. 
کلا افزود: اندونیزیا آماده است تلاش‌های صلح در افغانستان را با میزبانی نشست علما، ترویج و تبلیغ اعتدال‌گرایی و در صورت نیاز با میزبانی از مذاکرات صلح کمک نماید.
دکتور یوسف کلا همچنان از آمادگی اندونیزیا برای پذیرش دانشجویان بیش‌تر و همکاری در حوزه‌ی آموزش نظام حج برای افغانستان نیز خبرداد.

استقبال عبدالله از تلاش‌های اندونیزیا در راستای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد