حکومت-باید-در-مورد-حقوق-شهروندان-موقف-واضح-بگیرد

مجتمع جامعه مدنی افغانستان از حکومت می‌خواهد که موقف صریح اش را در مورد حقوق زنان، آینده فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر در پروسه صلح اتحاذ نماید و صلح را قربانی مصلحت‌های شخصی و گروهی نکند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالعزیز رفیعی، رییس مجتمع جامعه مدنی افغانستان "مجما" امروز( دوشنبه، ۸ جدی) در نشست" تعهدات حکومت در مورد نقش مدافعان حقوق بشر، صلح و زنان در پروسه صلح" گفت که حکومت افغانستان باید تعریف واضح از منافع خود داشته باشد و راه مسالمت آمیز را برای عدم مداخله کشورهای همسایه فراهم کند؛ چون ما توان جنگ با آنها را نداریم.

آقای رفیعی همچنان در مورد قتل‌ها و ترورهای هدفمند فعالان و خبرنگاران در یک ماه اخیر ابراز نگرانی کرده و گفت که پشت این قتل‌ها، اهداف متعدد چون ضعیف نشان دادن حکومت، ایجاد وحشت میان شهروندان و از بین بردن نخبگان قرار دارد.

ایوب شهریار، مسوول برنامه‌های مجما گفت: حقوق زنان، اقلیت‌ها و تمام اقوام ساکن در کشور باید در پروسه صلح در نظر گرفته شود؛ زیرا صلحی را که جامعه جهانی خلاف خواسته‌های مردم افغانستان به خواست خود رقم زند، صلح پایدار نخواهد بود.

در اخیر، مجما با صدور اعلامیه گفت که افزایش خشونت‌های اخیر از شهروندان، مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی قربانی فروان گرفته است و "متاسفانه" حکومت در قسمت تامین امنیت آنان ناکام بوده است.

در اعلامیه از حکومت خواسته شده است که باید گام‌های عملی را برای تامین امنیت شهروندان، مدافعان حقوق بشر و فعالان حقوق زن بردارد تا شهروندان از فضای خشونت بار بیشتر از این ناامید نشوند.

این درحالی است که روز پنج شنبه(4، جدی) کمیته مدافعان حقوق بشر از عدم مصونیت جان مدافعان حقوق بشر در کشور انتقاد کرده و گفت که در یک سال گذشته ۲۳ تن از مدافعان حقوق بشر کشته و ۵۴ پرونده تهدید علیه آنان به ثبت رسیده است.

حکومت باید در مورد حقوق شهروندان موقف واضح بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد