طالبان-بیشتر-می‌کشند-تا-بهتر-امتیاز-بگیرند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: طالبان قبل از حمله تروریستی بالای مراسم فاتحه‌خوانی در پغمان رسوا شدند، زیرا تعبیر و تفسیر آنها از توافق با امریکا در قطر این است که باید بیشتر بکشند تا بیشتر امتیاز بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۲، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که طالبان وقتی در مساجد انتحار یا انفجار می‌شود، مسوولیت نمی‌گیرد؛ اما دیروز آنها رسوا شدند. 

وی افزود که دو نفر انتحاری به اسم های عاشق الله فرزند علم خان و دادالله فرزند کریم وقتی میخواستند در مراسم فاتحه‌خوانی در پغمان به عمل شنیع انتخار دست بزنند، قبل از ورود به مسجد انفجار کردند. 

به گفته صالح؛ از اینکه چهره هر دو نتحاری هنوز شناخته می‌شود، مردم عاجل آنها را شناختند و فهمیدند که طالب شده‌های منطقه هستند و می‌خواستند بزرگان قوم ابراهیم خیل را تباه سازند. ‌

صالح می‌گوید: بعضی از اعضای خانواده این دو تن انتحاری که گمان میرود از عملیات مطلع بودند، بازداشت شده اند. 
همچنان از امنیت ملی کابل بخاطر دستگیری  ثناوالله مشهور به محمد سلیم یکی از قملدادی های داعش و  سمیع الله عضو شبکه حقانی که هردو بخاطر ترور های هدفمند کار می‌کردند، سپاس می نمایم. 
مردم می پرسند که چرا با این همه دستگیری ها هنوز این هسته‌های جهل و وحشت ختم نشده اند؟ صالح می‌گوید که این موضوع برمی‌گردد به تصویر بزرگ جنگ. زیرا تعبیر و تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بکشند تا بیشتر امتیاز بگیرند.
معاون اول ریاست جمهوری گفت: این بار تاکتیک گروه طالبان ساختن هسته‌های کوچک سه نفری و پنج نفری است.  وقتی یک هسته از میان میرود، هسته دومی  و سوم را فعال می سازد. 
گفته شده است که بخاطر انفجارات پس از توافق با امریکا، آنها پنجصد تن را در وزیرستان تعلیمات بمب گذاری دادند و در هسته‌های کوچک به شهر های کلان روان کردند که تا اکنون تعداد زیادی ازین پنجصد تن نابود و یا دستگیر گردیده اند.

طالبان بیشتر می‌کشند تا بهتر امتیاز بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد