اسماعیل‌خان-به-نیروهای-امنیتی-هشدار-داد

اسماعیل‌خان هشدار داد که اگر نیروهای امنیتی به‌خاطر خلع سلاح به خانه‌های مجاهدین داخل شوند، با واکنش روبه‌رو‌ خواهند شد‌.

به گزارش افغان نیوز: محمداسماعیل‌خان، رهبر پیشین جهادی، روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت از بیست‌ونهم حمل، سال‌روز تصرف هرات، گفت که مجاهدین ناجیان و مدافعان هرات‌اند.

وی با اشتراک ده‌ها تن از هواداران مسلحش، به نیروهای امنیتی هشدار داد که به‌خاطر خلع سلاح به خانه‌های مجاهدین داخل نشوند، اگر داخل شدند، با واکنش روبه‌رو‌ خواهند شد‌.

اسماعیل‌خان گفت که در صورت گزارش‌های مشکوک، نیروهای امنیتی باید مطابق مشوره با بزرگان مجاهدین، داخل خانۀ مجاهدین شوند. 

او با تأکید بر متحدشدن مجاهدین، به مردم اطمینان داد که اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نیرو دارد و از مردم در برابر هرگونه تهدید هراس‌افگنان دفاع می‌کند. 

اسماعیل‌خان‌ با انتقاد از بی‌اعتمادی دولت نسبت به مجاهدین افزود که هر شب طالبان در ولسوالی‌های هرات حمله‌های هراس‌افگنانه راه‌اندازی می‌کنند و از شهر نیروی کمکی فرستاده می‌شود؛ در حالی که در هر ولسوالی صدها مجاهد مسلح وجود دارد و در صورتی که دولت بخواهد، بدون اعزام نیروی کمکی از شهر، در برابر طالبان ایستاده‌گی می‌کنند.

این رهبر پیشین جهادی خطاب به طالبان نیز گفت که از راه زور به قدرت رسیده نمی‌توانند و باید به روند صلح تن دهند.

اسماعیل خان همچنان تقریح نمود که نیروهای خارجی در ۲۰ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشتند، جز این‌که افغانستان را به یک‌ جنگ‌ کلان‌‌تر روبه‌رو کردند.

این درحالی است که مجاهدین ۲۹ سال پیش (در سال ۱۳۷۱ خورشیدی) هرات را از حکومت وقت تصرف کردند.

اسماعیل‌خان به نیروهای امنیتی هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد