اظهارات-جنجالی-مفکورۀ-ملت-سازی-در-افغانستان-نتیجه-مثبت-نمی‌دهد

شماری از چهره‌های مطرح در واکنش به اظهارات جو بایدن« افغانستان هیچ زمانی کشور یک ‌پارچه نمی‌شود» گفته اند که به ملت سازی در افغانستان باور دارند و از قبل کشور یک ‌پارچه بود.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا شام گذشته در جریان مناظرۀ میان‌حزبی گفت که همیشه مخالف مفکورۀ ملت سازی در افغانستان بوده است، زیرا افغانستان هیچ زمانی کشور یک ‌پارچه نخواهد شد.

رونالد کوبیا، نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در واکنش به این اظهارات، ناوقت روز شنبه هشتم فبروری (۱۹ دلو) در صفحۀ تویترش نوشت: "من فکر می‌کنم که مردم افغانستان شایسته هستند و می‌توانند یک ملت بسازند و پیرامون ارزش‌های اصلی خود و اهداف صلح‌آمیز متحد شوند."

آقای کوبیا افزوده است که اتحادیه اروپا به ملت ‌سازی در افغانستان باور دارد و از این که در این بخش افغان‌ها سهم گرفته است، افتخار می‌کند.

اما بایدن در این مناظره همچنان گفته است که وی مخالف مفکورۀ ملت سازی در افغانستان است و تنها کاری که باید در آن کشور انجام شود رسیدگی به تروریزم است.

وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور غنی و رییس اداره ارتباط عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری در واکنش به این اظهارات گفته است که افغانستان به ملت سازی نیازی نداشت و از قبل کشور یک ‌پارچه بود.

آقای عمر در صفحۀ تویتراش افزوده که ایالات متحده به افغانستان آمده تا تروریزم بین المللی را شکست دهد که به سود همه تمام خواهد شد.

اظهارات جنجالی: مفکورۀ ملت سازی در افغانستان نتیجه مثبت نمی‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد