به-تعویق-افتادن-تفتیش-ویژه-شماری-از-محل‌های-رای‌دهی

کمیسیون مستقل انتخابات از به تعویق افتادن روند تفتیش ویژه‌ای شماری از محل‌های رای‌دهی به دلیل عدم حضور کارمندان تخنیکی کمیسیون شکایات انتخاباتی خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: کمسیون مستقل انتخابات با نشر اعلامیه‌یی گفته است که قرار بود روند تفتیش ویژه‌ای شماری از محل‌های رای‌دهی روز پنجشنبه( 24 دلو)  آغاز شود؛ اما به دلیل فراخواندن دوباره کارمندان تخنیکی کمسیون شکایات انتخاباتی از سوی این کمسیون، این روند آغاز نشد.

بر اساس فیصله کمسیون شکایات انتخاباتی، ۱۰ درصد از مجموع محل‌های رای‌دهی مربوط به 137 هزار 630 رای و ۱۵ فیصد از مجموع محل‌های مربوط به ۱۰۲۰۱۲ رای، به تفتیش ویژه راجع گردیده است.

همچنان کمسیون مستقل انتخابات گقته است که تا کنون، شماری از اسناد از سوی کمسیون شکایات انتخاباتی به این کمیسیون ارسال نگردیده است.

کمسیون مستقل انتخابات می‌گوید، تلاش می‌کند تا به زودترین فرصت ممکن، تصامیم نهایی کمسیون شکایات انتخاباتی را تطبیق نماید و از ناظران و مشاهدان خواسته که از این روند نظارت کنند.

با این همه انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال روان برگزار شد که با گذشت بیش از چهار ماه، هنوز نتایج نهایی آن از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام نشده است.

به تعویق افتادن تفتیش ویژه شماری از محل‌های رای‌دهی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد