پیشرفت-قابل-ملاحظه-در-مذاکرات-صلح-با-گروه-طالبان

وزیر خارجه امریکا در یک تماس تلفنی با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از پیش‌رفت‌ در مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان در بحث کاهش خشونت خبرداد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که مایک پامپیو، وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان تلفنی صحبت کرد.

وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا در صحبت خویش با تشکر از همکاری و حمایت همیشگی رییس اجراییه از تلاش‌های صلح، از پیش‌رفت‌ در مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان در بحث کاهش خشونت خبرداد.

وزیر خارجه امریکا در ادامه صحبت‌های خود ابراز امیدواری نمود که این پیش‌رفت زمینه را برای امضای توافق‌نامه دوجانبه، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌يافتن به صلح دایمی فراهم سازد.

رییس اجراییه با تشکر از تماس تلفنی وزیر امورخارجه ایالات متحده ابراز داشت که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است و از پیش‌رفت در امر کاهش خشونت در مذاکرات میان ایالات متحده امریکا و طالبان استقبال می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که از کاهش خشونت به عنوان گامی مهم جهت زمینه‌سازی برای امضای توافق‌نامه میان ایالات متحده و طالبان و آغاز مذاکرات بین الافغانی حمایت کرده و اکنون نیز از این تحول استقبال و پشتیبانی می‌کند.

آقای عبدالله همچنان ابراز امیدواری نمود که طالبان از این فرصت استفاده نمایند و زمینه برای برداشتن گام‌های بعدی برای دست‌یافتن به صلح دایمی فراهم گردد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی نیز در یک تماس تلفنی با وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری نمود که موقف اصولی جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص صلح در حال ثمره دادن است.

پیشرفت قابل ملاحظه در مذاکرات صلح با گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد