پایان-روند-تفتیش-ویژه‌-آرا-در-دفتر-مرکزی-کمیسیون-انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند تفتیش ویژه در دفتر مرکزی این کمیسیون به پایان رسیده و به زودی نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این کمیسیون که امروز دو شنبه(28، دلو) منتشر شده، آمده است: «روند تفتیش ویژه در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات با حضورداشت ناظرین شکایات انتخاباتی و تکت‌های انتخاباتی موفقانه به پایان رسید.»

کمیسیون انتخابات همچنان گفته است که براساس گزارش‌های دریافت شده از دفاتر ولایتی این کمیسیون، تا کنون روند بازشماری آرا در سه ولایت «موفقانه» به پایان رسیده است.

روند بازشماری آرا قرار بود در ولایت‌های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل انجام شود که از این میان در ولایت‌های غزنی، هلمند و سرپل به پایان رسیده است.

روند تفتیش ویژه‌ی آرا نیز باید در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل انجام می‌شد که روز گذشته آغاز و امروز دوشنبه پایان این روند از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شده است.

کمیسیون انتخابات در ادامه گفته است که با پایان روند بازشماری مجدد، تفتیش ویژه و تطبیق فیصله‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی از سوی این کمیسیون، نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اعلان خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد که روند تطبیق تصامیم کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی از سوی کمیسیون انتخابات به‌صورت یک‌جانبه و در نبود ناظرین این تیم و نهادهای ناظر انتخاباتی آغاز شده است.

ثبات و همگرایی همچنان هشدار داده بود در صورتی که اقدامات یک‌جانبه کمیسیون انتخابات ادامه یابد، این تیم از روند خارج خواهد شد.

پایان روند تفتیش ویژه‌ آرا در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد