اعلامیۀ-مشترک-دولت-و-طالبان-در-نشست-قطر

نشست دو روزه در سطح بلند میان نماینده‌گان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر با صدور یک اعلامیۀ مشترک پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ براساس اعلامیه، هیأت‌های گفت‌وگوکنندۀ دو طرف بر تسریع روند گفت‌وگوها که از مدت ده ماه به این‌سو ادامه دارد، توافق کرده‌اند تا هرچه زودتر برای معضل کنونی افغانستان راه‌حل منصفانه و دایمی پیدا شود.

در اعلامیۀ مشترک تأکید شده است که دو طرف نیاز دست‌یابی به یک توافق را که پاسخ‌گوی منافع و خواسته‌های تمام زنان و مردان در روشنایی اصول اسلامی باشد، درک می‌کنند‌.

محفوظ‌ماندن تمام تأسیسات غیرنظامی، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، اقدامات دو جانبه به‌منظور حفاظت از واکسیناتوران برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و… از دیگر موضوع‌هایی‌اند که دو طرف روی آن به توافق رسیده‌اند.

در اعلامیۀ مشترک خلاف آن‌چه انتظار می‌رفت، هیچ اشاره‌یی به آتش‌بس نشده و ظاهراً آتش‌بس در دستور کار/آجندای اصلی گفت‌وگوها شامل نبوده است.

این درحالی است که ملاهبت‌الله، رهبر گروه طالبان در پیام عیدی‌اش به زنان، خبرنگاران، دانشجویان و استادان، اطمینان داده که ما به رعایت حقوق شهروندی در چوکات احکام اسلامی و منافع ملی متعهد هستیم و باکسی دشمنی نداریم.

اعلامیۀ مشترک دولت و طالبان در نشست قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد