مسوولان-سقوط-ولسوالي‌ها-در-قصرها-نشسته‌اند

رییس پیشین امنیت ملی با اشاره به پوسته‌ها و تشكيلات خيالى می‌گوید: مسئولیت شكست‌هاى اخير به دوش اشخاصى است که در مركز در قصرهای مجلل نشسته‌اند و هیچ برنامه‌ای برای دفع این وضعیت ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که
سقوط اکثریت ولسوالی‌ها از مناطقى آغاز شده كه در آن پوسته‌هاى خيالى با تشكيلات خيالى و امكانات اندك وجود داشته‌اند. درین میان قطعات منظم اردو يا غافل‌گیر شده‌اند و يا هم در تنگناى امكانات و مهمات قرار گرفته‌اند. 

نبیل با ذکر نمونه می‌گوید؛ ولسوالى‌هاى در ولایاتِ كندهار، هلمند، لغمان، غور، بادغيس، سرپل، فارياب، جوزجان، تخار، بغلان، بلخ، غزنى و… نخست بالای پوسته‌هاى همین چیزی به‌نام اردوهاى محلى وغيره كه فقط از طرف يک گروپ كوچک و مغرض با كمال فساد و بی‌رحمی از مركز مديريت می‌شدند، حملات صورت گرفت و حالت اضطراب و دلهره را سبب شدند. 

رییس پیشین امنیت ملی تصریح کرده که اردوى افغانستان و نيروهاى دفاعى و امنيتى ما هرگز شكست نمی‌خورند، اما با برنامه‌هاى ناسنجيده از مركز شكست‌شان می‌دهد. 

به گفته وی؛ دشمن با برنامه و هدف‌های تعیبن شده به پیش می‌رود، اما متاسفانه ما در مركز فقط و فقط در عقب واژه‌هاى بی‌معنا و بی‌مفهوم ضعف‌های خود را پنهان می‌نماییم. 

آقای نبیل می‌افزاید که مسئولیت شكست‌هاى اخير به دوش نيروهاى دفاعى و امنيتى ما در خطوط جنگ نه، بلكه مسئول اين شكست‌ها و تلفات، افراد و اشخاصى در مركز در قصرهای مجلل نشسته‌اند و هیچ برنامه‌ای برای دفع این وضعیت ندارند. 

وی هشدار داده که بسيج مردم در دفاع از سرزمين يك اقدام بسيار مهم و حياتى است، اما اگر به درستى مديريت نشود، امكان دارد باعث خلق فاجعه‌هاى ديگرى شود!

این درحالی است که صدها تن از شهروندان کشور در ولایت‌های، جوزجان، باغیس، تخار، بغلان و پروان علیه طالبان بسیج شدند و نگذاشتند که ولسوالی‌های این ولایات به دست طالبان بیفتد. 

مسوولان سقوط ولسوالي‌ها در قصرها نشسته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد