دانش-طالبان-از-پروسه-صلح-سو-استفاده-کردند

معاون دوم رئیس جمهور می‌گوید که طالبان از صلح سو استفاده کرده و توافق خود را با آمریکا نقض کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، روز چهارشنبه(۹، سرطان) به خبرنگاران، گفت که این جنگ ماهیت خارجی دارد، زیرا مقامات ارشد خارجی کشورهای همسایه اخیراً اعتراف کرده اند که طالبان مجروحان خود را کجا می‌برند و رهبران آنها کجا هستند.

دانش ادعا کرد که طالبان از صلح سو استفاده کرده و توافق خود را با آمریکا نقض کرده‌اند، زیرا این گروه باید آتش بس را اجرا و مطابق توافق نامه مذاکره می‌کرد، اما از میز مذاکره دور مانده است. 

وی همچنین گفت که هدف طالبان به دست گرفتن قدرت با زور است و با وجود حسن نیت حکومت نسبت به صلح، این گروه خشونت را تشدید کرده است.

آقای دانش اظهار داشت، این جنگ فقط علیه حکومت نیست، طالبان دشمن تمام ملت افغانستان، طرف‌ها، گروه‌های قومی و جامعه مدنی هستند و تعلق به هیچ قومیتی را نشان نمی‌‌دهند، زیرا این گروه طی ۲۷ سال گذشته با همه گروه‌های قومی جنگیده و زیرساخت‌های افغانستان را نابود کرده است.

دانش همچنین اضافه کرد که جنگ در حال انجام علیه همه ارزش‌های حقوق بشر است، طالبان تغییری نکرده اند و دموکراسی، انتخابات و آزادی بیان، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان را مغایر با قوانین شرع می‌دانند.

این درحالی است که شیخ رشیداحمد، وزیر داخلۀ پاکستان چند روز قبل گفته بود که خانواده‌های اعضای طالبان در پاکستان به سر می‌برند و زخمیان این گروه نیز در این خاک درمان می‌شوند.

دانش: طالبان از پروسه صلح سو استفاده کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد