امیدواریم-مشکلات-با-افغانستان-از-راه-تفاهم-حل-گردد

آقای سهیل محمود رئیس انیستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان دردیداربا آقای متقی وزیرخارجه ا.ا.ا گفت: امیدواریم مشکلات ایجاد شده میان پاکستان وافغانستان از راه تفاهم حل گردد.

به گزارش افغان نیوزبه نقل ازخبرنامه وزارت امورخارجه ا.ا.ا آقای سهیل محمود رئیس انیستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان که در راس یک هیئت رسمی درافغانستان بسرمی برد درملاقات با آقای متقی سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا.ا گفت: پس از روی‌کارآمدن ا.ا ،پیشرفت های مثبتی برای جلوگیری از خونریزی، تأمین امنیت سرتاسری در‌افغانستان، ممنوعیت و کاهش تولید مواد مخدر، ازبین بردن فساد اداری، توجه به اموراقتصادی وسایر بخش ها صورت گرفته که قابل قدراست.

اما وی با اشاره به حوادث امنیتی و نگرانی‌های مربوط به وضعیت امنیتی در پاکستان افزود که امیدواریم مشکلات موجود از راه تفاهم حل شود.

دراین دیداراقای متقی سرپرست وزارت امورخارجه ا.ا.ا با بیان مشترکات فی مابین افغانستان و پاکستان گفت:روابط میان دو کشورنیزبراساس حسن همجواری و تفاهم استواراست وبایدعواملی که می تواند به روابط دو کشورصدمه وارد کند را قبل ازایجاد درگیری های لفظی و رسانه ای، مطرح و مرفوع گردد.

آقای متقی افزود که ثبات وامنیت دردوسال گذشته، تعاملات تجاری دوکشور را افزایش داده و موقعیت جغرافیایی افغانستان فرصت‌های زیادی را برای بهر برداری اقتصادی و ترانزیتی دو کشورفراهم کرده است که باید از آن استفاده گردد.

وی خاطر نشان کرد که ما باید به نیت نیک یکدیگر شک نداشته باشیم و ازهر گونه موارد چالش‌برانگیز جلوگیری کنیم و ا.ا.ا متعهد است و اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی زیان ‌نمی‌رسد.

امیدواریم مشکلات با افغانستان از راه تفاهم حل گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد