نماینده-پاکستان-خواستار-به-رسمیت-شناسی-ا-ا-شد

منیر اکرم، سفیر پاکستان در سازمان ملل با نصیر احمد فایق، نماینده افغانستان در این سازمان با تنش لفظی از حاکمیت ا.ا حمایت کرده و گفته است ا.ا باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره افغانستان روز (سه‌شنبه ۴ میزان) با حضور شماری از نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل برگزار شد که رزا اوتونبایوا، رییس هیات معاونت این سازمان در افغانستان (یوناما)، نیز حضور داشت.

منیر اکرم در سخنان خود گفته که در نتیجه تلاش‌های ا.ا اقتصاد در افغانستان بهبود یافته و تجارت میان این کشور و همسایههای آن نیز رونق یافته است.

او با بیان این که امنیت سراسر در افغانستان تامین شده، افزود که ا.ا باید به‌ رسمیت شناخته شود و کرسی افغانستان در سازمان ملل نیز باید به ا.ا واگذار شود.

سفیر پاکستان در سازمان ملل نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را «نماینده هیچکس» خوانده و گفته که او فقط از خودش نمایندگی می‌کن زیرا؛ دولتی که او از آن نمایندگی می‌کرد وجود ندارد.

منیر اکرم در واکنش به سخنان نصیر احمد مبنی بر حضور نزدیک به 20 گروه تروریستی در افغانستان گفته ا.ا علیه داعش مبارزه کرده و کشت و قاچاق مواد مخدر را کاهش داده است.

او خواهان رفع محدودیت سفر برای مقام‌های ا.ا شده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست که به نصیراحمد فایق، اجازه ورود به جلسات این شورا را ندهد.

با این حال، سخنگوی ا.ا در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ افغانستان گفته است که بحث‌ها در این نشست با بزرگ‌ کردن دو موضوع کوچک داخلی منحرف شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا امروز (چهارشنبه، 5 میزان) در ایکس نگاشته است: بحث‌ها و نظرات در سازمان ملل تنها با طرح دو موضوع کوچک و داخلی (آموزش و کار زنان) منحرف شدند.

مجاهد افزوده است که در نشست شورای امنیت به امنیت سرتاسری در افغانستان، عفو عمومی، صلح و ثبات، پیشرفت اقتصادی، تشکیل‌شدن قوای امنیتی‌ و تهیه‌ شدن بودجه از عواید داخلی اهمیت داده نشده است.

نماینده پاکستان خواستار به رسمیت شناسی ا.ا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد