متقی-پاکستان-عقب-نشینی-کرده-است

سرپرست وزارت خارجه ا.ا می‌گوید که  دولت پاکستان از مذاکره با تحریک طالبان پاکستان در آستانه توافق عقب نشینی کرده است.

به گزراش اافغان نیوز؛ امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا گفته است  که دولت پاکستان و طالبان پاکستانی در جریان مذاکرات به توافق نزدیک بودند اما اسلام آباد از این مذاکرات عقب نشینی کرد.

سرپرست وزارت خارجه این اظهارات را در گفتگو با مهشید حسین سید سناتور پاکستانی در حاشیه کنفرانس فلسطین در تهران مطرح کرده است.

حسین سید که نماینده پاکستان در بازگشت از تهران به رسانه پاکستانی اکسپرس تریبون گفت که با سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا گفتگوهای غیررسمی داشته است.

سرپرست وزارت خارجه ا.ا به سناتور پاکستانی گفت که کابل می خواهد همه مسائل را با اسلام آباد از طریق گفتگو حل کند.

حسین سید گفت که پس از سلسله دیدارهای مقامات پاکستانی و رهبری تحریک طالبان پاکستان، بیشتر مسائل حل شد و دو طرف به توافق نزدیک شدند. این مذاکرات با میانجیگری ا.ا افغانستان انجام شد.

بر اساس گفته‌های  متقی، تنها موضوع حل نشده لغو ادغام مناطق قبایلی بود که به دلیل آن مذاکرات مسدود شد و دولت پاکستان از مذاکرات خارج شد.

این سناتور پاکستانی درباره ادامه گفتگوهایش با متقی گفت که ا.ا به هر نوع فشار و تهدید واکنش منفی نشان می دهد. این شاید اشاره ای به تنش‌های اخیر میان پاکستان و کابل باشد.

حسین سید گفت: متقی اول روحیه افغانی را بیان کرد و افزود که افغانستان به طور غریزی به فشارها واکنش منفی نشان می دهد و ارعاب و تهدید دیگران را رد می کند.

این در حالی است که در این اواخر تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد ایجاد شده و دو طرف یک دیگر متهم می‌کند

متقی: پاکستان عقب نشینی کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد