انتخابات-ریاست-جمهوری-در-فضای-امن-برگزار-می-شود

سرپرست وزارت امور داخله کشور اطمینان داد که نیروهای پولیس تلاش خواهند کرد تا انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در یک فضای امن برگزار گردد.

به گزارش افغان نیوز: مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله امروز پنج‌شنبه(۸حمل) در یک نشست خبری گفت که نیروهای پولیس تلاش خواهند کرد تا انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در یک فضای امن برگزار گردد.

وی افزود: “ما مسئولیت داریم تا امنیت انتخابات را تامین کنیم، مردم به پای صندوق های رای دهی می روند و انتخابات باید در یک فضای امن برگزار شود. نیروهای پولیس در مراحل مختلف از ثبت نام رای دهندگان و روز رای‌دهی گرفته تا انتقال مواد حساس انتخاباتی امنیت را تامین خواهند کرد”.

آقای اندرابی تاکید کرد که نیروهای پولیس امنیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را نیز تامین خواهند کرد.

سرپرست وزارت داخله بر بی‌طرف بودن سربازان پولیس در انتخابات تاکید کرد و گفت: “نیروهای پولیس تنها مسئولیت تامین امنیت را دارند و اطمینان می دهم که به هیچ وجه در انتخابات دخالت نخواهند کرد”.

این درحالی است که پیش از این قرار بود که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ بیست و نهم ماه سرطان سال جاری برگزار گردد، اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که برگزاری انتخابات در این تاریخ ممکن نیست.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات چند روز قبل در یک نشست خبری گفت که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی با تأخیر و در ۶ میزان سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری در فضای امن برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد