انتقاد-سفارت-امریکا-در-کابل-از-افشاگری‌های-نامزدان-انتخابات

سفارت آمریکا در واکنش به اظهارات برخی از نامزدان ریاست جمهوری مبنی براینکه امریکا و ناتو در شمارش آرا دخالت می کنند، اعلام نموده که جایی برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: این سفارت شامگاه روز دوشنبه، ۱۵ میزان در پیامی در صفحه رسمی توییترش نوشت که کارمندان این سفارت به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات افغانستان رفته و از روند کاری در این کمیسیون بازدید کرده‌اند.

سفارت امریکا در کابل افزوده که از تلاش کارمندان انتخاباتی افغانستان تقدیر می‌کند.

در این پیام سفارت امریکا آمده‌است: « جایی برای تقلب در انتخابات افغانستان وجود ندارد.»

در همین حال، رحمت الله نبیل، عضو شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که برخی از سفارت خانه های خارجی به بهانه مشروعیت بخشیدن به نظام، می خواهند سقف آرای استعمال شده در انتخابات ریاست جمهوری را تا سه میلون رای برسانند.

آقای نبیل تاکید کرد که  سفارت خانه ها با دخالت در روند انتخابات به دنبال تخریب نظام هستند، اما چنین اجازه یی را به آنها نمیدهیم.

از سوی هم، عبدالطیف پدرام از دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در آن کنفرانس گفت: امریکایی ها و یوناما در انتخابات پارلمانی دخالت کردند و بر اساس دستور آنها کمیسیون انتخابات پیشین نتوانستند انتخابات کابل را لغو اعلام کند و اکنون نیز قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کنند.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 28 سپتامبر ماه گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

انتقاد سفارت امریکا در کابل از افشاگری‌های نامزدان انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد