عبدالله-و-یاماموتو-بر-شفافیت-روند-انتخابات-تاکید-کردند

رییس اجراییه حکوم وحدت ملی و نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان بر شفافیت روند و رسیدگی به تمام شکایت‌ها به اساس قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل‌ها از سوی کمیسیون تأکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی دیروز (دوشنبه ۲ جدی) با تادامیجی یاماموتو نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرد.

اعلامیه ریاست اجراییه افزوده است که در این ملاقات، دو طرف در باره اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری، روند رسیدگی به شکایات از سوی کمیسیون مستقل سمع شکایات بحث و تبادل نظر نمودند.

همچنان، دو طرف در این دیدار بر شفافیت روند و رسیدگی به تمام شکایت‌ها به اساس قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل‌ها از سوی کمیسیون تأکید کردند.

این درحالی است که دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله دقایقی پس از اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری گفت که «نتیجه استوار بر تقلب را بدون رسیده‌گی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند.»

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کنونی پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری، طی یک سخنرانی «خطاب به تیم رقیب اصلی‌اش عبدالله عبدالله » گفت که قاعده بازی را بر اساس قوانین کشور رعایت کنید، زیرا هیچ کسی نمی تواند به زور تفنگ در افغانستان حکومت کند.

از سوی هم، مولانا محمد عبدالله، کمیشنر کمیسون مستقل انتخابات در صفحه رسمی فسبوکش نوشته که صد‌ها فورمه‌ی که صندوق های‌شان «مفقود »می‌باشند؛ در جمع آرای پاک و قانونی قرار داده شده است.

عبدالله و یاماموتو بر شفافیت روند انتخابات تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد