انصاری-از-حکومت-نمی‌ترسیم،-شهادت-افتخار-ماست

مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات در واکنش به هشدار وزیر حج و اوقاف کشور، اعلام کرده که علما را از مرگ نترسانید، زیرا ما به شهادت افتخار می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز؛ طی روزهای اخیر که طالبان در هرات پیش‌روی داشتند و تا حومه‌های شهر رسیدند، مولوی انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات که پیش از این نیز بارها به نفع طالبان تبلیغ کرده و دولت را تحفه‌ی مردود بیرونی‌ها خوانده بود، بازهم بر نظام دموکراسی تاخت و با تأکید بر این که در مناطق زیر کنترل طالبان، عدالت و مساوات به اجرا گذاشته می‌شود، دست به دعا بلند کرد و از خدا خواست که این گروه را پیروز بگرداند.

مولوی انصاری همچنان در هماهنگی با شمار دیگر از عالمان دین در هرات از امیر محمداسماعیل‌خان، رهبر بانفوذ حزب جمعیت اسلامی خواسته که از جنگ با طالبان خودداری کند.

محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور، روز شنبه(۹، اسد) طی نشستی به اظهارات مولوی انصاری واکنش تند نشان داد و او را لعنت شده، فروخته شده و منافق خطاب کرد.

آقای حلیمی خطاب به حکومت گفت: عالمی که جنازۀ شهید ما را نمی‌خواند و دشمن را به ضد ملت ما تقویت می‌کند، بزنید، بکوبید و به زندان بیندازید.

وزیر حج و اوقاف کشور خطاب به مجیب‌الرحمان انصاری گفت: وقتی این کشور اسلامی نیست، تو چه بد می‌کنی که امامت می‌کنی؟ در کشوری که عبادت، مساجد، خطابت و امامت وجود داشته باشد، چگونه گفته می‌توانی که دولت اسلامی بیاید، کدام دولت اسلامی؟

در همین حال، مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گذرگاه هرات در پاسخ به این سخنان آقای حلیمی گفته است که علما را از مرگ نترسانید، زیرا ما به شهادت افتخار می‌کنیم، شهادت برای ما عزت است. اما زندگی تو در بردگی، ذلت و خواری است.

انصاری باز هم حکومت افغانستان را دست نشاندهٔ یهود و نصارا خوانده گفت که هیچ زمانی از حکومت کمک و امتیاز نگرفته و مصارف مدرسه‌های او را تجاران می‌پردازند.

این در حالی است که طالبان از سه ماه بدینسو حمله‌های شان را در بیشتر ولایت‌های کشور افزایش داده و ده‌ها ولسوالی را در شمال و غرب کشور تصرف کرده‌اند. 

انصاری: از حکومت نمی‌ترسیم، شهادت افتخار ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد