نعره-«الله-اکبر»-از-گلوی-امرالله-صالح-طنین‌انداز-شد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که مردم هرات جواز جعل و تقلب دین گرایی را از طالب و منبر فروشان گرفتند؛ «می‌خواهم بال بکشم و با هراتیان بپیوندم و فریاد بزنم؛ الله اکبر»

به گزارش افغان نیوز؛ هزاران هراتی در تاریکی شب باسر دادن«الله اکبر» انزجار شان را علیه طالبان، حمایت شان را از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی اعلام کردند. 

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری با ذکر «الله اکبر» هم‌صدای اش را با مردم هرات اعلام کرد.

وی در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که امروز هراتیان با فرهنگ با فریاد‌های نعره تکبیر انزجار و نفرت شان را علیه طالبان، حامیان آنان و تزویر گرایان دین به نمایش گذاشتند. 

آقای صالح می‌گوید که «منتظر چنین حرکت و لحظه‌ی بودم؛ اکنون گلویم را بغض بی‌تعریف گرفته است و می‌خواهم بال بکشم و با هراتیان بپیوندم و همصدا شوم. الله اکبر. الله اکبر. الله اکبر.»

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرده که «امروز ملت هرات جواز جعل و تقلب دین گرایی را از طالب و منبر فروشان گرفتند. مبارکتان باد هراتیان عزیز.»

این درحالی است که طی روزهای اخیر که طالبان در هرات پیش‌روی داشتند و تا حومه‌های شهر رسیدند، مولوی انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات که پیش از این نیز بارها به نفع طالبان تبلیغ کرده و دولت را تحفه‌ی مردود بیرونی‌ها خوانده بود، بازهم بر نظام دموکراسی تاخت و با تأکید بر این که در مناطق زیر کنترل طالبان، عدالت و مساوات به اجرا گذاشته می‌شود، دست به دعا بلند کرد و از خدا خواست که این گروه را پیروز بگرداند.

مولوی انصاری همچنان در هماهنگی با شمار دیگر از عالمان دین در هرات از امیر محمداسماعیل‌خان، رهبر بانفوذ حزب جمعیت اسلامی خواسته که از جنگ با طالبان خودداری کند.

در همین حال، محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور، روز شنبه(۹، اسد) طی نشستی به اظهارات مولوی انصاری واکنش تند نشان داد و او را لعنت شده، فروخته شده و منافق خطاب کرد.

آقای حلیمی خطاب به حکومت گفت: عالمی که جنازۀ شهید ما را نمی‌خواند و دشمن را به ضد ملت ما تقویت می‌کند، بزنید، بکوبید و به زندان بیندازید.

نعره «الله اکبر» از گلوی امرالله صالح طنین‌انداز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد