اکنون-تمرکز-ما-روی-اصلاحات-ارگان-های-امنیتی-است

رییس جمهور غنی در دیدار با قوماندانان قول اردوهای کشور گفت که شما اجماع ملی را در بارۀ قوای مسلکی و ملی ایجاد کرده اید و اکنون تمرکز ما روی اصلاحات ارگان های امنیتی و دفاعی کشور است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با قوماندانان قول اردوهای کشور که بخاطر اشتراک در "کنفرانس عملیات نصرت ۹۷" به کابل آمده اند، دیدار کرد.

آنان عملیات خالد را موفق ارزیابی نمودند و به رئیس جمهور بخاطر دفاع از مردم، تمامیت ارضی و تامین امنیت پروژه های انکشافی و زیربنایی، اطمینان دادند.

رییس جمهور ضمن ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر عملیات موفقانۀ خالد، گفت که ایستادگی و قربانی های شما بقای افغانستان را تضمین کرده و موجب اعتماد مردم و جامعه بین المللی شده است.

وی افزود: شما اجماع ملی را در بارۀ قوای مسلکی و ملی ایجاد کرده اید و اکنون تمرکز ما روی اصلاحات ارگان های امنیتی و دفاعی کشور است.

وی گفت که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان، نیروهای مسلکی بوده و متعلق به تمام مردم است و استعمال مشروع قوه منحصر به این نیروها می باشد.

غنی، اعتماد مردم را نسبت به نیروهای امنیتی و دفاعی یک دستآورد مهم دانسته، گفت که با تامین امنیت آغاز کار پروژه تاپی و هماهنگی که در این خصوص ایجاد شده بود، تمام مردم و علمای زون غرب از شما ستایش و بالای تان افتخار می کردند.

رییس جمهور کشور گفت که امنیت پروژه های انکشافی باید تامین گردد، زیرا زندگی و رفاه مردم به تطبیق و انکشاف این پروژه ها بستگی دارد.

آقای غنی از مسئولین سکتور امنیتی و دفاعی کشور خواست تا درس های گرفته شده از عملیات خالد را در عملیات نصرت تطبیق نمایند.

اشرف غنی بر احداث تحکیمات اساسی برای قرارگاه ها و جزوتام های نظامی تاکید کرده، گفت که باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و در تحکیمات اساسی آن اقدام شود.

همچنان رئیس جمهور بر اهمیت شهرها تاکید کرده، گفت که دشمن توان جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی ما را ندارد و ما باید برای هر شهر پلان امنیتی مشخص را روی دست گیریم.

وی بر امنیت انتخابات های پارلمانی و ریاست جمهوری تاکید نموده، افزود که تامین امنیت انتخابات ها باید جزء پلان های امنیتی ما باشند.

سرقوماندان اعلی قوای مسلح گفت که ایستادگی و قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شرایط را برای طرح صلح فراهم کرده و برای دستیابی به صلح، ذرۀ هم در دفاع از مردم و تمامیت ارضی کشور، تعلل صورت نخواهد گرفت.

رییس جمهور، هدف اساسی حکومت بخصوص سکتور امنیتی و دفاعی کشور را تامین امنیت مردم دانسته و بر جلوگیری از تلفات بیشتر تاکید نمود.

رییس جمهور غنی در اخیر سخنانش به مسئولین سکتور امنیتی و دفاعی کشور دستور داد تا در زمینۀ ترفیع سربازان و افسرانی که در خط مقدم جبهه و در روستاهای دور دست کشور مصروف دفاع از مردم و تمامیت ارضی اند، توجه جدی نمایند.

اکنون تمرکز ما روی اصلاحات ارگان های امنیتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد