غنی-آغوش-سیاسی-ما-باید-بزرگ-باشد

رییس جمهور غنی در مراسم بزرگداشت از سالروز شهادت استاد مزاری گفت: ارگ خانه مردم است و تمام افغان ها با یکديگر برابر بوده و آغوش سیاسی ما باید بزرگ باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم بزرگداشت از سالروز شهادت استاد مزاری گفت که میخواهم از استاد دانش تشکری کنم، زیرا وی تجلیل را به تحلیل مبدل کرد.

وی همچنان گفت؛ امروز هیچ کسی نمی تواند  بگوید که از نگاه قوه بشری، هزاره ها به گذشته بر گشته است بلکه آن روزها دیگر به پایان رسیده است و مردم افغانستان سرمایه ملی کشور است. در حال حاضر زندان جغرافیای افغانستان مرکزی درحال شکستن است و هیچ قدرتی سیاسی نمی تواند افغانستان را به زندان گذشته بر گرداند.

آقای اشرف غنی تاکید داشت: اولین حرف ام این است که یک نظام مردم سالار که به اراده مردم به اساس انتخابات شفاف به میان می آید، ضامن امنیت مردم است. آغوش سیاسی ما باید بزرگ باشد، به هر اندازۀ که آن را محدود بسازیم، افغانستان محدود خواهد شد.

وی افزود، دیدگاه ما این است که محدودیت ها و میراث های بدی را تغییر دهیم و به آن خاتمه بخشیم، این خانه از ملت است و به ما برای چند روز سپرده شده است. ما ضرورت به درک تحلیل گذشته داریم اما تکرار گذشته را اجازه داده نمیتوانيم. اگر درک تاریخی نداشته باشیم، از درد مردم افغانستان ناآگاه خواهیم بود. اجماع ما باید درد های مشترک ما را درک کند. همگرایی به معنی این است که ما آینده مشترک داریم. محروم ترین ولایات افغانستان بر اساس قوم نه بلکه محرومیت مشترک است و به همه مردم افغانستان تعلق دارد. چیزی را که ما ضرورت داریم، حوصلۀ بزرگ سیاسی است. بزرگ ترین مسؤلیت ما این است که فقر را پایان دهیم.

غنی: آغوش سیاسی ما باید بزرگ باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد