قابل-تحمل-نیست-که-مردم-ما-گرسنه-بخوابند

رییس جمهور غنی در کنفرانس ملی مؤسسات غیر دولتی گفت که فقر طبیعی نبوده و قابل قبول نیست. این که یک سوم مردم ما گرسنه بخوابند، قابل تحمل نیست.

به گزارش افغان نیوز: سخنان رییس جمهور غنی در کنفرانس ملی مؤسسات غیر دولتی: از نگاه اقتصادی به سوی ما بحیث یک کشور مبتلا به فقر نبینید، فقر طبیعی نبوده و قابل قبول نیست. این که یک سوم مردم ما گرسنه بخوابند، قابل تحمل نیست.

وی گفت، در تدارکات ملی ما ۲۵ درصد به تولیدات داخلی ترجیح دادیم، که در نتیجۀ آن ۱۹ سکتور صنعتی ما به خودکفایی رسید و ۱۱ سکتور دیگر در حال خودکفایی شدن است.

افغانستان در حال یک تحول بنیادی جوان شدن است. نسل ما بروز کرده، باید ظرفیت ها و نقش های نسل نو تثبیت شوند. این خاک به ما تعلق دارد و مسئول مشکلات و پیدا کردن راه حل ها برای آن می باشیم.

حکومت بودجه را شفاف ساخت. تمام پنهان کاری ها در بودجه رفع شده و در اختیار ملت و نهادهای جهانی قرار داده شده است. پیشنهاد من برای مؤسسات غیر دولتی این است تا معلومات در مورد بودجه ۸۵۰ میلیون دالری خود را در اختیار مردم قرار دهند.

از شبکه داکتران افغان در کشورهای اروپایی و همچنان هند و پاکستان که در دور ترین نقاط کشور در راستای خدمات صحی همکاری می نمایند، ابراز تشکر می کنم. این روحیه ملی مهاجرین قابل ستایش است.

چیزی را که شفاخانه ایمرجنسی روزانه انجام می دهد، از دستاوردهای سکتور غیردولتی برای افغانستان است، موجودیت این شفاخانه زندگی هزاران تن را نجات داده، همچنان شفاخانه فرانسوی ها که در زندگی هزاران طفل و زن تغییرات ایجاد کرده است. این ها به نهادهای دایمی مبدل شده اند. امیدوارم فعالیت های آن ها به دیگر نقاط کشور نیز گسترش یابد.

قابل تحمل نیست که مردم ما گرسنه بخوابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد