با-مدیریت-معلومات-جلو-فساد-اداری-خواهیم-ایستاد

وزارت اقتصاد با ایجاد راهکارشفافیت و حسابدهی در تلاش جلوگیری از نقض قانون است و با مدیریت اطلاعات از فساد جلوگیری می کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار مراد وزیر اقتصادی کشور امروز سه شنبه (9جوزا) در کابل بیان کرد که با ایجاد سیستم مدیریت معلومات (MIS) شفافیت و حسابدهی را در مرکز و ولایات تطبیق منماییم.

وزیراقتصاد میگوید: « با ایجاد راهکار جدید و سیستم مدیریت معلوماتی  ام ای اس، وزارت اقتصاد  شفافیت و حسابدهی را در ادارات مرکزی و ولایات به وجود می آورد.

آقای مراد می افزاید، راهکاری که وزارت اقتصاد در بخشهای ( مالی و تدارکاتی، مدیریت منابع بشری، پروسه های اداری و اقدامات در بخش موسسات غیردولتی) ترتیب داده که تمام کارکردهای اداری وزارت اقتصاد از طریق سیستم مدیریت معلوماتی ام ای اس اداره میشود.

وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد طی یکسال گذشته به تاسی از هدایت رییس جمهور کشور روی راهکاری شفافیت و حسابدهی کار خود را آغاز کرد. که در این روند، اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری و نهاد مبارزه علیه فساد درپارلمان(کاکس) این وزارت را یاری میکند.

ساهره شریف رییس کاکس پارلمانی ولسی جرگه میگوید: « نهاد مبارزه علیه فساد پارلمانی تعهدی که با وزارت اقتصاد در مورد مبارزه با فساد اداری  و ایجاد سیستم شفافیت و حسابدهی درست، منعقد ساخته، خوشبختانه این وزارت به تعهد خود استوار بوده و تمام اقدامات خود را عملی نموده است".

ساهره شریف گفت، از راهکار جدید وزارت اقتصاد در راستای ایجاد سیستم مدیریت معلوماتی (MIS)، خرسند بوده و تمام کارکردهای شانرا تایید می کند.

به باور او اگر پارلمان از کارکرد های ادارات به صورت مستقیم نظارت نماید، نهاد ها خود را ضعیف احساس کرده و امکان خلل در روند نظارت نیز بوجود خواهدآمد.

وی میگوید، کاکس تا بحال سه بار روی کارکردهای وزارت اقتصاد نظارت داشته که ازعملکرد این وزارت راضی بوده و هیچ نوع مشکلی را مشاهده نکرده است.

 همچنان خانم شریف برای وزارت اقتصاد پیشنهاد نمود که مدیریت معلومات را برای دسترسی آُسان شهروندان به اطلاعات را فراهم نماید.

با مدیریت معلومات جلو فساد اداری خواهیم ایستاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد