بایدن-افغانستان-را-ترک-می‌کنیم-اما-چه-زمان-

رییس جمهور امریکا می‌گوید که قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند؛ اما خروج نظامیان امریکایی تا اول ماه می دشوار است.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز به کارش گفت که "خیلی دشوار" است که مهلت اول مه برای خروچ نیروهای این کشور از افغانستان "به دلایل فنی" عملی کرد. اما، او تاکید کرد که کشورش قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

آقای بایدن در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده نیز نیروهای آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت، گفت "من تصور نمی‌کنم".

او در مورد شرایط توافقنامه میان امریکا و طالبان که در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امضا شده گفت که باید دیده شود که تحت چه شرایطی چه توافق‌های انجام شده است.

در همین حال، شماری از قانون‌گذاران امریکایی گفته‌اند تا زمانی که طالبان به تعهدات خود طبق توافق‌نامه دوحه عمل نکنند، امریکا از افغانستان خارج نخواهد شد.

گروه طالبان هشدار داده که اگر آمریکا به توافق سال گذشته خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان پایبند نباشد، مجبور خواهیم شد تا به جهاد و مبارزه مسلحانه علیه نیروهای خارجی تا آزادسازی کشورمان ادامه بدهیم.

بنا به توافقنامه آمریکا و طالبان که سال گذشته در دوحه امضا شد، آمریکا باید نیروهای این کشور را تا اول ماه می از افغانستان خارج کند.

این در حالی است که روند گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان به مرحله حساسی رسیده است.

بایدن: افغانستان را ترک می‌کنیم اما چه زمان؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد