ویرانی-و-کشتار؛-پیامد-موافقت‌نامۀ-طالبان-با-امریکا

سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید که موافقت‌نامۀ صلح دوحه به آتش‌بس میان امریکا و طالبان منجر شده، اما برای مردم افغانستان زیان‌بار بوده است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی کشور، امروز یک‌شنبه(۱۰، حوت) در برگۀ فیس‌بوکش نوشته است که موافقت‌نامۀ صلح دوحه هیچ دستاورد مثبتی برای شهروندان افغانستان در پی نداشته است. 

اندر می‌افزاید که این توافق تنها آتش‌بسی را میان امریکا و طالبان برقرار کرده، اما رابطۀ گروه طالبان با شهروندان کشور پس از امضای این سند تنها به خشونت و کشتار محدود شده است.

وی می‌گوید که از منظر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی اگر به موافقت‌نامۀ صلح دوحه دیده شود، این توافق زمان طولانی را در روند صلح هدر داده است. 

به گفتۀ او، پس از امضای این موافقت‌نامه زیان‌های سنگینی بر زیرساخت‌ها وارد شده و هزاران شهروند کشور قربانی خشونت‌های طالبان شده‌اند.

این در حالی است که طالبان تطبیق مواد موافقت‌نامۀ صلح دوحه را فرصت خوبی برای پایان جنگ در افغانستان عنوان می‌کنند و از امریکا می‌خواهند که به این توافق پایبند بماند.

در آخرین مورد، انس حقانی‌ اعلام نموده که ما امروز هواپیمای بدون سرنشین و موشک در اختیار داریم؛ اگر آمریکایی‌ها در ماه می از افغانستان خارج نشوند، چنان بجنگیم که در گذشته ندیده باشید.

ویرانی و کشتار؛ پیامد موافقت‌نامۀ طالبان با امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد