عبدالله-به-طالبان-هشدار-داد

رئیس شورای عالی مصالحه ملی هشدار داد که طالبان نباید در مورد خروج نیروهای خارجی دچار اشتباه محاسباتی شوند، زیرا در میدان جنگ به هدف‌شان نمی‌رسند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، روز (چهارشنبه، ۲۵ حمل) طی یک نشست در قصر سپیدار گفت که تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با توجه به برخی واکنش‌های این کشور، قابل پیش‌بینی بود.

آقای عبدالله گفت که طالبان نباید در مورد خروج نیروهای خارجی دچار اشتباه محاسباتی شوند، زیرا بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و آنان در میدان جنگ به هدف‌شان نخواهند رسید.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که ساعت هشت شب گذشته در یک تماس تلفنی با جو بایدن، رییس جمهور امریکا گفتم که ما تحت هر شرایطی از کرامت انسانی و حقوقی اساسی مردم خویش در برابر گروه طالبان و همفکران شان دفاع می‌نماییم. 

وی یاد آوری نموده که بیشترین ابتکارات دفاعی و عملیاتی حد اقل در دوسال گذشته بر دوش نیرو‌های افغان بوده و ناتو حمایتی فراتر از پوشش گاه و نا گاه هوایی نداشته است.  

صالح می‌گوید: طالبان بیشتر از نود درصد تجهیزات جنگی خویش را ازپاکستان بدست می‌آورند؛ اما پایین آوردن آنها از باور کاذب شان کار زیاد در میدان نظامی و سیاسی نیاز دارد. 

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، روز گذشته در کاخ سفید گفت که «ما نمی‌توانیم چرخه تمدید یا گسترش حضور نظامی خود را در افغانستان، به امید ایجاد یک وضعیت ایده‌آل برای خروج نیروهای ما، ادامه دهیم و انتظار نتیجه متفاوتی را داشته باشیم.»

بایدن افزود؛ « ما دیگر به صورت نظامی در افغانستان درگیر نخواهیم بود، اما فعالیت دپلماتیک و بشردوستانه ما ادامه خواهد یافت.»

این در حال است که رییس جمهور غنی در گفتگو با جو بایدن تصریح نمود که به تصمیم واشنگتن برای خروج کامل از افغانستان احترام  قایل هستیم.  

عبدالله به طالبان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد