بحران-سیاسی-در-کشور-نگران-کننده-است

رییس‌ اجرایی حزب جمعیت اسلامی و سرپرست ولایت بلخ در شمال کشور در دیدار با فرماندهان جهادی و بزرگان قومی ولایت‌های شمال افغانستان از بحران سیاسی احتمالی در این کشور خبر داد.

به گزارش آژانس افغان خبر: عطا محمد نور رییس‌اجرایی حزب جمعیت اسلامی و سرپرست ولایت بلخ ،طی دیداری با شماری از فرماندهان جهادی و بزرگان ولایت‌های شمال کشورگفت:"اختلافات میان سران حکومت جریان دارد و ما برای مقابله با این بحران باید آمادگی لازم را داشته باشیم".

عطا محمد نور در این دیدار خواسته‌های تیم ریاست اجراییه که  قبلا با ریاست ‌جمهوری در میان گذاشته بود را  با فرماندهان جهادی نیز باز گو کرد وافزود:  تطبیق توافقنامه سیاسی در کشور بر اساس تعهدات تشکیل حکومت وحدت ملی  انجام شود.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تأکید کرد: برای مقابله و رویارویی با بروز احتمالی بحران سیاسی و اوضاع نابسامان در کشور  از آمادگی کامل برخوردار است.

در این دیدارها فرماندهان جهادی و بزرگان قومی ولایت‌های شمال اعلام کردند که در هر شرایطی و با بروز هر مشکلی در کنار عطا محمد نور هستند و از وی حمایت می‌کنند.

پس از افزایش تنش‌ها میان دو رهبر و با نزدیک شدن پایان دوره دو ساله کاری حکومت وحدت ملی ،دیدارهای متعددی میان سران حزب جمعیت اسلامی انجام شده است.

این دیدارها در شرایطی انجام می‌شود که رییس‌اجراییه از سوی حزب جمعیت اسلامی معرفی شده است اما، نتوانسته خواسته‌های حزب متبوع خود را برآورده کند.

از سوی دیگر افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های شمالی نیز فرماندهان جهادی، رهبران و بزرگان این مناطق را جهت چاره‌اندیشی برای تأمین امنیت و ایجاد ثبات به دور هم جمع کرده است.

 این در حالی است که طرفداران حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی و حزب جنبش ملی به رهبری عبدالرشید دوستم بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

از سوی هم  روز گذشته رییس اجراییه در جلسه شورای وزیران از حل اختلافات با ریاست جمهوری یاد کرد و گفت: این اختلافات بسیار جزیٔی و پیش پا افتاده است و نگرانی خاصی را به دنبال نداشته و به  زودی حل خواهد شد

بحران سیاسی در کشور نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد