داکتر-عبدالله-تنش‌های-تازه-میان-ارگ-و-سپیدار-را-با-سازمان-ملل-و-اتحادیه-اروپا-مطرح-کرد

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور مشکلات و مسائل مهم سیاسی و ملی کشور را با نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان و سفیر اتحادیه اروپا در کابل در میان گذاشت و خواستار اجرایی شدن توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی شد.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور روز  شنبه با یاماماتو نماینده ویژه سامان ملل در افغانستان، فرانزمیشل میلبن سفیر و رئیس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل و آمر سنها سفیر جمهوری هند در کابل به‌صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

آقای عبدالله در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان دیدار کرده و هر دو جانب؛ حفظ سلامت نظام، تطبیق توافقنامه سیاسی به‌عنوان منبع مشروعیت حکومت وحدت ملی، آوردن اصلاحات لازم انتخاباتی و تحقق خواسته‌های عمومی را لازم و ضروری پنداشته‌اند.

همچنان دو طرف مهم‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی کشور را در بخش‌های گوناگون به‌طور دقیق و همه‌جانبه مورد ارزیابی قرار داده و چالش‌های موجود را آسیب‌شناسی کرده‌اند.

آقای عبدالله در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا نیز بر موقف ریاست اجرائیه افغانستان بر تطبیق مفاد توافقنامه سیاسی تأکید نمود.

رئیس اجرائیه کشور علاوه نمود که به خواست مردم و مصلحت کشورش احترام می‌گذارد و انجام این خواست‌ها را بخشی از مسئولیت‌های اصلی‌اش در برابر مردمش می‌داند.

آقای عبدالله در دیدار با سفیر هند در کابل نیز گفته است که مردم افغانستان منتظر عملی شدن تعهداتی هستند که رهبران حکومت وحدت ملی به آنان داده و با عملی شدن این خواسته‌ها، بیشتر مشکلات کنونی کشور و مردم مرفوع خواهد شد.

همچنان سفیران اتحادیه اروپا و هند از ادامه همکاری‌هایشان در بخش‌های مختلف با حکومت افغانستان خبر داده‌اند.

داکتر عبدالله تنش‌های تازه میان ارگ و سپیدار را با سازمان ملل و اتحادیه اروپا مطرح کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد