برای-تحقق-عدالت،-فشار-بین-المللی-لازم-است

وکیل مدافع فوزیه کوفی مدعی است که اتهامات وارده علیه برخی نامزدان انتخابات پارلمانی ناشی از برخورد سیاسی بوده و برای تحقق عدالت، فشار بین المللی لازم است.

به گزارش افغان نیوز: فوزیه کوفی، نماینده مردم بدخشان، امروز پنج شنبه(22، قوس) طی یک کنفرانس خبر گفت که نقض قانون انتخاباتی و برخورد سیاسی با آن، بدون کدام ارائه اسناد صورت گرفته است؛ بنابراین خواهان همکاری از نهادهای بین المللی هستیم.

 وی افزود؛ بدون کدام دلیل حق کاندیدا شدن ما را گرفتند، بدین لحاظ روز گذشته رسما از رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی و دو تن از مامورین محلی در مرجع عدلی و قضایی اقامه دعواکردیم.

خانم کوفی می گوید که ضمن اینکه خواستار تقاضایی انتخابات مجددد در ولایت بدخشان هستیم؛ امیدواریم که جلو برخورد سیاسی گرفته و افراد متقلب به اساس قانون جزا باید مجازات شوند.    

در هین حال، کیم وکیل مدافع بین المللی کوفی گفت: ما از بررسی این قضیه حمایت می کنیم و علیه چند تن از اتهام کننده گان اقامه دعوا کردیم. زیرا به باور من، خانم کوفی را بدون کدام دلیل و مدارک حق کاندید شدن اش را گرفته اند و یک برخورد سیاسی صورت گرفته است.

وی افزد؛ این قضیه بسیار مهم است و با حمایت از این مورد میتوانیم که از تمامی همچون قضایایی که صورت می گیرد، دفاع می کنیم؛ زیرا در قضیه تحقق عدالت، فشار بین المللی لازم است.

وکیل مدافع خانم کوفی تصریح نمود که ۲۶ مورد نقض در قانون انتخابات در حالی صورت گرفته که برای رفع اتهامات نادرست، عاملین آن حاضر نشده اند.

این درحالی است که کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان اعلام کرده بود که نام ۳۵ نامزد را از فهرست نامزدان انتخابات پارلمانی حذف کرده که از آن میان فوزیه کوفی نماینده فعلی بدخشان نیز شامل آن می باشد.

برای تحقق عدالت، فشار بین المللی لازم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد