کمیسیون-انتخابات-اعتماد-مردم-را-نابود-می-کند

شماری از نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی می گویند که کمیسیون انتخابات در عمل خود شفافیت ندارد، مردم را فریب می دهد و اعتماد ملت افغانستان را از بین می برد.

به گزارش افغان نیوز: محمد صدیق عثمانی فراهی، نماینده مردم فرا در مجلس، امروز شنبه(24، قوس) گفت که کمیسیون انتخابات در عمل خود شفافیت ندارد، مردم را فریب می دهد و اعتماد ملت افغانستان را نسبت به نظام انتخاباتی از بین می برد.

آصفه شاداب نماینده فاریاب تصریح نمود که در این ولایت تقلب گسترده صورت گرفته است و کمیسیون در روزهای بعد از انتخابات تصمیم گرفته بود ۷۰۰ رای تقلبی را باطل اعلام کند اما امروز آرای تقلبی نیز جز رای پاک حساب می گردد.

علی اکبر قاسمی عضور دیگر مجلس نمایندگان گفت: انتخابات پارلمانی هر روز به طرف بحران روان کشانده می شود و اگر همین رقم پیش برود، مردم دیگر به نظام انتخابات باو  نخواهند کرد.

آنان هشدار می دهند که اگر آرای تقلبی از آرای پاک جدا نگردد، مردم به انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نخواهند کرد؛ زیرا اگر آرای تقلبی معیار گزینش افراد شوند، دیگر نیازی به اشتراک در پای صندوق ها نخواهند بود.

این درحالی است که فعالیت‌های متقلبانه، نتیجه نهایی شمار آراء را تحت تأثیر قرار می‌دهند تا یک نتیجه انتخاباتی دلخواه حاصل شود. این کار ممکن است با افزایش میزان آرای نامزد دلخواه یا با کاهش آرای نامزد رقیب یا با هر دوی آن‌ها صورت پذیرد.

کمیسیون انتخابات اعتماد مردم را نابود می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد