برای-پایان-جنگ؛-راه-های-تازه-را-جستجو-میکنیم

رئیس جمهورغنی در دیدار با سرپرست نمایندگی خاص آمریکا برای افغانستان و پاکستان گفت که مردم از جنگ تحمیلی خسته شده اند، و در صورت ادامه ما در کنار دفاع از مردم راه های بدیل را نیز بررسی میکنیم.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز چهار شنبه (10قوس) با خانم لارل میلر سرپرست نمایندگی خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار خانم لارل میلر در مورد وضعیت منطقه، روابط افغانستان و پاکستان و فعالیت های خویش به رئیس جمهور کشور معلومات داد.

رئیس جمهور غنی در مورد جنگ های تحمیلی و سازمان یافته بیرونی بالای افغانستان صحبت کرده، گفت که جنبۀ بیرونی مدیریت جنگ در افغانستان برای همه واضح است و قابل پنهان کردن نمی باشد.

رئیس جمهور گفت: مردم ما که قربانیان اصلی تروریزم اند، دیگر حوصله حملات تروریستی و جنگ های سازمان یافته تحمیلی را ندارند. وی افزود که اگر این جنگ تحمیلی ادامه یابد، ما بر علاوۀ دفاع از کشور و مردم خویش، روی راه های بدیل دیگر نیز غور و اقدام خواهیم کرد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که افغانستان در عرصه ترانزیت پیشرفت قابل ملاحظه کرده است و از انحصار یک مسیر ترانزیتی و احتیاج یک کشور رهایی یافته است. وی گفت که حکومت افغانستان به تلاش های منظم خویش به منظور توسعه اقتصادی و تجارتی و همچنان گسترش همکاری های منطقوی ادامه می دهد.

دو روز پیش آقای غنی در ولایت بلخ نیز اظهار کرده بود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در امر مبارزه با تروریزم در آینده از حالت دفاعی خارج شده و عملیات های تهاجمی را انجام خواهند داد.

برای پایان جنگ؛ راه های تازه را جستجو میکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد