برخورد-دوگانه-با-رسانه‌ها؛-مذاکرات-قطر-نباید-سانسور-شود

مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که تمام خبرنگاران و جامعه‌ رسانه‌ای در پوشش مذاکرات صلح از حق برابر برخوردارند و نمایندگان رسانه‌ها باید عضو هیئت مذاکره کننده صلح باشند و این روند نباید سانسور گردد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمنان شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز چهارشنبه( 2، میزان ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که نمایندگان رسانه‌ها به منظور پاسداری از جامعه رسانه‌ای، تامین حقوق خبرنگاران و دست‌آورد‌های پساء طالبانی باید عضو هیات مذاکره کننده صلح در قطر باشند و گفتگو های بین الافغانی نباید سانسور و پشت درهای بسته صورت گیرد.

آقای شرق بیان کرد که رسانه ها باید حق پوشش آنچه در دوحه می‌گذرد، داشته باشند و هر گونه نگاه برتربینی خلاف قانون است. او گفت، وزارت اطلاعات و فرهنگ مسوولیت خود می‌داند که صدایی دادخواهی رسانه‌ها را به رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان بلند کند و ازهیچ تلاشی در راستایی برآورده شدن خواست‌‌های رسانه‌ها به منظور دسترسی به اطلاعات دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: بر مبنای قانون حق دسترسی به اطلاعات و رسانه های همگانی؛ سانسور و سانسورگرایی یک عمل ضد قانون است و بر این اساس حکومت متعهد به حفظ آزادی بیان است. او همچنان از حکومت خواست که جایگاه رسانه های افغانستان را در گفتگو های بین الافغانی مشخص کند.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، رسانه ها را رکن چهارم یک حکومت دموکراتیک خواند و گفت که عصر امروز عصر معلومات و جنبش رسانه‌ای است و هیات‌های مذاکره کننده باید حضور نمایندگان رسانه‌ها را در گفتگو‌ها بپذیرند و اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهند.

از سوی هم، نجیبه ایوبی، مسوول یکی از رسانه های خصوصی گفت؛ «هیئت مذاکره کننده دو طرف گفتگو مسوولیت دارند، آنچه در روی میز جریان دارد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم از آن آگاه شوند».

وی از دو طرف مذاکره کننده خواست که زمینه بازگشت خبرنگاران دوباره به دوحه مساعد شود تا مردم افغانستان از جریان مذاکرات آگاه شوند.

این درحالی است که گفتگو های بین الافغانی بیش از ده روز می‌شود که در دوحه پایتخت قطر جریان دارد اما گفته می‌شود که برای برخی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های داخلی که آنجا حضور دارند، معلومات ارایه نمی‌شود.

برخورد دوگانه با رسانه‌ها؛ مذاکرات قطر نباید سانسور شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد