برهان-الدین-ربانی-میدانست-طالبان-بازیچه-استخبارات-بیگانه-است،-اما-برای-صلح-کوشید

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در پیامی به مناسبت سال روز درگذشت برهان الدین ربانی رئیس پیشین شورای عالی صلح گفته است که وی میدانست طالبان دست پرورده‌ی استخبارات بیگانه است، اما برای آوردن آنها به میز صلح تلاش کرد.

به گزارش افغان خبر: بیست و نهم سنبله مصادف با سال روز شهادت استاد برهان الدین ربانی رییس جمهور اسبق و رییس پیشین شورای عالی صلح در کشور است  .

داکتر عبدالله در پیامی به همین مناسبت گفته است که استاد ربانی از لحاظ دانش دینی و تبحر درعلوم و معارف اسلامی از جمله سر آمدترین رهبران جهادی بود و از لحاظ اخلاق و معاشرت نیز کم نزیر بود.

در پیام داکتر عبدالله آمده است:"او در حالی‌که از ماهیت کین جویانه‌ی گروه تروریستی طالبان آگاهی داشت و می دانست که این گروه بازیچه‌ی دست سازمان های استخباراتی بیگانه است و هیچ پای بندی به ارزش‌های دینی و منافع ملی کشور ندارد اما بازهم برای اتمام حجت و ضرورت استقرار صلح در کشور، مسوولیت مصالحه با این گروه را بر دوش گرفت و در راه جلب توجه افراد فریب خورده طالبان به روند صلح، از هیچ نوع تلاش دریغ نورزید".

داکتر عبدالله گفته است که حمله انتحاری بر جان استاد ربانی، پرده از ماهیت ضد اسلامی و ضد انسانی گروه طالبان برداشت و دروغ بودن ادعاهای این گروه در دین‌خواهی و شریعت طلبی را بیش‌تر به اثبات رساند.

آقای عبدالله گفته است استاد شهید برهان الدین ربانی اگرچه جان خود را در این راه از دست داد اما راه صلح خواهی وخیر اندیشی او همچنان باز است و کسانی دیگری هستند که برای تحقق آرمان او برای برقراری صلح تلاش میکنند.

 

برهان الدین ربانی میدانست طالبان بازیچه استخبارات بیگانه است، اما برای صلح کوشید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد