برکناری-سه-مقام‌-ارشد-وزارت-داخله-و-تقرر-چهره-های-جدید

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور سه مقام‌ ارشد وزارت داخله را برکنار و افراد جدیدی را به جای آن‌ها گماشته است.

به گزارش افغان نیوز: جنرال محمد جانان بارکزی، معاون نخست، جنرال اختر ابراهیمی، معین ارشد امنیتی و جنرال نجیب امان، رئیس مبارزه با تروریزم وزارت داخله، افرادی اند که توسط رئیس جمهور غنی برکنار شده اند.

بر بنیاد پیشنهاد وزارت داخله و منظوری رئیس جمهور غنی؛ خوشحال سادات، به حیث معین ارشد امنیتی، عبدالصبور قانع، به صفت معاون نخست و ماهر یعقوبی به عنوان رئیس مبارزه با تروریزم وزارت داخله گماشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این مقامات جدید امنیتی، روز شنبه(۱۳دلو) از سوی حمدالله محب به گونه‌ی رسمی به کارمندان وزارت داخله معرفی شده‌اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در مراسم معرفی این افراد گفته است: “هر منسوبی که با قاطعیت از مردم و تمامیت ارضی افغانستان دفاع کند مورد حمایت رهبری حکومت قرار می گیرد و در تقرری های تازه هیچ نوع مقرری سیاسی وجود ندارد، بلکه تقرری ها بر حسب توانایی، درایت و شایستگی صورت گرفته است”.

این درحالی است که وزارت داخله افغانستان ظرف ماه‌های اخیر تغییر و تبدیلی‌های زیادی را شاهد بوده است. پس از آن‌که ویس احمد برمک، وزیر قبلی این وزارت از سوی رئیس جمهور غنی برکنار شد، امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در این سمت آغاز به کار کرد.اما وی نیز پس از حدود یک ماه به دلیل پیوستن به تیم انتخاباتی آقای غنی، از این سمت کنار رفت و اکنون حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، سرپرستی وزارت داخله را برعهده دارد.

برکناری سه مقام‌ ارشد وزارت داخله و تقرر چهره های جدید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد